• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1
عضو کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز؛

ممیزی املاک شهرداری شیراز کلید خورد

  • کد خبر : 78007
  • 13 آبان 1402 - 18:35
ممیزی املاک شهرداری شیراز کلید خورد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز از ممیزی املاک شهرداری شیراز خبر داد و گفت: با پافشاری اعضای شورای شهر و تاکید شهردار شیراز بنا شد ممیزی املاک توسط کارشناسان و مدیران در مرکز و مناطق شهرداری انجام شود بنابراین اسناد،‌ کدهای نوسازی و... پس از بررسی در یک سامانه جامع ثبت خواهد شد.

ابراهیم کمالی در گفت‌وگو با سحاب پرس، با بیان اینکه املاک یکی از امورات روزمره شهرداری شیراز است، گفت: در فعالیت‌های شهرداری مدیریت املاک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که شاید به خرید و فروش ملک توسط شهرداری یا تهاتر منجر شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز افزود: در راستای احصاء اطلاعات دقیقی از املاک شهرداری، ایجاد سامانه املاک جزو دغدغه‌های اصلی شورای شهر و شهرداری شیراز قرار گرفت که در نهایت منتهی به ایجاد سامانه جامع املاک شهرداری شیراز شد.

وی از ممیزی املاک توسط شهرداری شیراز خبر داد و اظهار کرد: با پافشاری اعضای شورای شهر و تاکید شهردار شیراز بنا شد ممیزی املاک توسط کارشناسان و مدیران در مرکز و مناطق شهرداری انجام شود بنابراین اسناد،‌ کدهای نوسازی و… پس از بررسی در سامانه ثبت خواهد شد.

کمالی با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۷ اطلاعات املاک مرکز و مناطق شهرداری شیراز بارگذاری شده است،‌ اظهار کرد: نیاز به این است که با حضور کارشناسان خبره اطلاعات املاک شهرداری به سال‌های قبل از ۱۳۹۷ بازگردد چراکه اکثر مشخصات اعیانی کنونی ساختمان‌های متعلق به شهرداری با مشخصه‌های ثبت شده، تفاوت دارد از این رو در ممیزی، جزئیات به‌روز لحاظ می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم پس از این روند ممیزی، منافع قابل توجه و به حق شهری که مغفول مانده احصا شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ایجاد سامانه جامع املاک شهرداری شیراز را نماد شفافیت دانست و گفت: ممیزی و ساماندهی املاک شهرداری برروی یک سامانه جامع، موجب تصمیم‌گیری بهتر برای رشد و تعالی شهری می‌شود، همچنین مدیران مناطق و معاونان شهرداری نیز بهتر می‌توانند به بهترین شکل از سرمایه‌های خود استفاده کنند و در ادامه نیز می‌توان در راستای شفافیت مشخصات این املاک در دسترس عموم شهروندان قرار گیرد تا مردم به عنوان صاحبان اصلی شهر بدانند که چه چیزی متعلق به شهرداری شیراز است.

وی ادامه داد: نبود سامانه جامع املاک شهرداری شیراز موجب عدم شفافیت بوده و  آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد از این‌رو تمام تلاش شورای شهر شیراز به عنوان نماینده شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی بر تکمیل هرچه سریع‌تر این سامانه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه ایجاد سامانه جامع املاک شهرداری شیراز یکی از حلقه‌های بزرگ مفقود شده شفافیت شورا و شهرداری است، گفت: ممیزی املاک شهرداری شیراز یک کار هزینه‌بر و دارای فرآیند طولانی است چراکه انواع سند املاک و قوانین ثبتی وجود دارد اما باید این موضوع هرچه سریع‌تر انجام شود.

کمالی با بیان اینکه اوایل دی‌ماه ۱۴۰۲ فرصت ارسال گزارش اولیه ممیزی املاک شهرداری به شورای شهر است،‌ تاکید کرد: ساماندهی و ثبت املاک شهرداری وعده انتخاباتی بسیاری از کاندیداهای انتخابات ششمین دوره انتخابات شورای شهر شیراز بود که اکنون این کار آغاز شده است.

وی در ادامه سخنان خود یکپارچه شدن سامانه‌های شهرداری شیراز را یکی از اهداف شورای دوره ششم برشمرد، گفت: از ابتدای شروع روند اخذ مجوز شروع ساخت ساختمان در شهر شیراز تا پایان کار،‌ حدود ۵ سامانه وجود دارد که هر کدام به صورت جزیره‌ای کار می‌کنند از این‌رو یکپارچه شدن سامانه‌های شهرداری شیراز در دستور کار شورا برای حفظ منافع شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78007

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.