• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس؛

جمع‌آوری ۴۲۰ کارگاه خرید و فروش ضایعات در حاشیه کمربندی شیراز

  • کد خبر : 77965
  • 12 آبان 1402 - 22:23
جمع‌آوری ۴۲۰ کارگاه خرید و فروش ضایعات در حاشیه کمربندی شیراز
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز فارس از جمع‌آوری ۴۲۰ کارگاه خرید و فروش ضایعات در حاشیه کمربندی شیراز خبر داد و گفت: در این عملیات ۱۶ کیلومتر از حریم کمربندی جنوبی شهر شیراز آزاد و پاکسازی شد.

به گزارش سحاب پرس، سیدمصطفی بحرینی امروز، ۱۲ آبان گفت: طی دو روز بزرگترین عملیات جمع‌آوری مراکز غیر مجاز خرید و فروش ضایعات در حریم کمربندی شهر شیراز با نظارت دادستان مرکز استان فارس انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس اظهار کرد: عملیات تخریب این مراکز غیرمجاز که ۱۶ کیلومتر از حریم کمربندی جنوبی شیراز را در بر گرفته بود در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها و ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها انجام شد و پیش از این در دستور کار کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی مرکز استان فارس قرار داشت.

وی تصریح کرد: اقدام قاطع دادستانی و نهادهای مسئول در اجرای این حکم، زمینه پیشگیری از وقوع جرائم متعدد از جمله کاهش سرقت‌های خُرد، تحصیل اموال مسروقه، جمع‌آوری معتادین متجاهر و همچنین پیشگیری از بروز آلودگی‌های زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

بحرینی گفت: طی این عملیات گسترده امحاء و پاکسازی،  ۱۸۳ عدد کانکس، ۶۶ مورد دیوار کشی، ۴۲۰ کارگاه ضایعاتی و ۶۳ آلاچیق ثابت و سیار تخریب و جمع‌آوری و اراضی حاشیه کمربندی به وضعیت سابق اعاده شد.

وی افزود: در این عملیات که دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری ، راهداری ، امور اراضی ، محیط زیست، اتحادیه آسیاب‌داران تحت مدیریت و نظارت قضایی دادستانی مشارکت داشتند بیش از ۲هزار و ۸۰۰ تن ضایعات آهن جمع‌آوری و امحاء شد.

دادستان مرکز استان فارس با اشاره به اینکه محل تجمع این کارگاه‌های غیر مجاز علاوه بر زشت شدن چهره حاشیه شهر باعث شکل گیری کلونی اقدامات غیر قانونی از جمله خرید و فروش اموال مسروقه شده بود، گفت: بخش عمده‌ای از این کارگاه‌ها اقدام به خرید تأسیسات و کابل‌های برق و انتقال اطلاعات مخابرات می‌کردند که در نتیجه این اقدام  سالانه خسارات سنگینی به شبکه و تأسیسات شرکت‌های توزیع وارد می‌شد.

بحرینی همچنین تصریح کرد: این مراکز جمع‌آوری ضایعات به محل تجمع اتباع بیگانه نیز تبدیل شده بود به نحوی که ۴۰ کارگاه متعلق به دو برادر از اتباع کشور افغانستان بود.

این مقام قضایی استان فارس افزود: برخورد با این قبل مراکز غیر مجاز در سراسر استان به‌خصوص شهرهای بزرگ در دستور کار و اقدام کارگروه حفظ حقوق عامه دادستانی مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77965

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.