• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3
رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس؛

ضرورت پرورش فرهنگ شفافیت و مسئولیت‌پذیری در میان سازمان‌ها

  • کد خبر : 77303
  • 07 آبان 1402 - 18:22
ضرورت پرورش فرهنگ شفافیت و مسئولیت‌پذیری در میان سازمان‌ها
رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس، پرورش فرهنگ شفافیت و مسئولیت‌پذیری و تصمیم‌گیری اخلاقی در بین سازمان‌ها را به نفع همه از جمله سازمان، سهامداران و همه ذینفعان دانست.

به گزارش سحاب پرس، سهیلا محبی امروز، ۷ آبان در کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس گفت: اهداف و مأموریت‌های کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی بر پایه سه محور اصلی آموزش، ترویج و اطلاع‌رسانی، حاکمیتی و قانون‌گذاری و عملیاتی و اجرایی بنیان گذاشته شده است لذا موضوع حاکمیت شرکتی موضوع مهم و پر چالش در بخش خصوصی است.

وی افزود: با توجه به اینکه مفهوم حاکمیت شرکتی جای کار بسیار زیادی داشته و زیرساخت‌های اجرایی شدن آن به درستی ایجاد نشده است و همچنان در اول راه هستیم بنابراین ترویج، تقویت و حمایت از شکل‌گیری شیوه‌های حاکمیت شرکتی کارآمد با تمرکز بر بخش خصوصی در جهت تضمین رشد اقتصادی، توسعه پایدار، ترویج شفافیت و مبارزه با فساد می‌تواند مهم‌ترین ماموریت کمیسیون در حوزه حاکمیت شرکتی باشد.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس اظهار کرد: پرورش فرهنگ شفافیت و مسئولیت‌پذیری و تصمیم‌گیری اخلاقی در بین سازمان‌ها و ایجاد یک اکوسیستم حاکمیت شرکتی کارآمد در کشور به نفع همه از جمله سازمان و سهامداران و همه ذینفعان خواهد بود که تاثیرگذاری مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه این جلسه مژگان جعفری، نائب رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: به مقایسه ساختار مسئولیت اجتماعی در ایران و سایر کشورها پرداخت و افزود: هزینه‌های مسئولیت اجتماعی باید از مالیات افراد و شرکت‌ها کسر یا معافیت‌هایی لحاظ شود.

مسلم علوی، رئیس کمیته حاکمیت شرکتی کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه با ارائه گزارش مفهوم حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی، به ارائه توضیحاتی در زمینه ارکان موثر شرکت‌ها و اهمیت تمایز مفاهیم حاکمیت شرکتی و مدیریت پرداخت.

وی با اشاره به معضل انحطاط شرکتهای خانوادگی پس از فوت موسسان آن اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود کد حاکمیت شرکتی متاسفانه در حال حاضر شاهد فروپاشی برخی از شرکت‌های سرشناس کشور هستیم در صورتی که در دنیا این موضوعات با اجرایی شدن حاکمیت شرکتی وجود ندارد.

علوی در ادامه به ارائه مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتها به طرق مختلف و لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی پرداخت.

در ادامه اعضای کمیسیون به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع پرداختند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77303

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.