• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1
امام جمعه موقت شیراز؛

دولت با دلالان ارزی و مخلان اقتصادی کشور برخورد کند

  • کد خبر : 77085
  • 05 آبان 1402 - 17:54
دولت با دلالان ارزی و مخلان اقتصادی کشور برخورد کند
امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر امکان مدیریت عوامل تورم‌زا در کشور از دولت سیزدهم خواست تا با دلالان ارزی و مخلان اقتصادی کشور برخورد کند.

به گزارش سحاب پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی امروز، ۵ آبان در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن قدردانی از زحمات دولت سیزدهم در رفع مشکلات کشور، گفت: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر شعار سال‌ها را موضوعات اقتصادی قرار دادند و سال ۱۴۰۲ از سوی ایشان به نام «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده است.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه مهار تورم یک فرآیند زمان‌بر است، تاکید کرد: بعضی از عوامل تورم‌زا در کشور همانند نوسانات نرخ ارز که آرامش مردم را مختل کرده، قابل مدیریت است. نوسانات ارز توسط دلال و صرافی‌ها افزایش پیدا می‌کند که اثرات آن مخصوصا در افزایش اجاره بها مسکن و… محسوس است.

وی با اشاره به دستگیری برخی از مخلان ارزی در شهر شیراز طی چند روز گذشته، از دولت خواست تا با دلالان ارزی و مخلان اقتصادی کشور مخصوصاً در تهران برخورد کند و صرافی‌ها و شبکه‌های اینترنتی موثر در نرخ ارز را مورد مدیریت و بررسی قرار دهد.

محمودی در ادامه سخنان خود یکی از عوامل اثر نوسانات ارزی در جامعه را ایجاد اضطراب روانی در جامعه دانست و گفت: این اضطراب روانی تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد که کمتر از مشکلات معیشتی نیست.

امام جمعه موقت شیراز در بخشی از خطبه خود با تأکید بر اینکه امروزه مهم‌ترین مسئله دنیای اسلام فلسطین و حوادث غزه است، گفت: امید مردم مومن فلسطین به تحقق وعده خداوند است، چراکه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که اگر دین خدا را یاری کنید نصرت پروردگار شامل حال شما خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه رژیم اشغاگر قدس برای نابودی و از بین بردن مردم مظلوم فلسطین به هر جنایتی دست می‌زند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار و کشورهای غربی در مقابل مردم فلسطین از هیچ جنایاتی دریغ نمی‌کند و اخیرا از سلاح‌های غیر متعارف ممنوع شده توسط کنوانسیون‌های جهانی در کشتار افراد غیرنظامی استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بیمارستان غزه را بمباران کرد، افزود: در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه بیش از یک هزار نفر که اکثر آن‌ها کودکان و زنان بودند به شهادت رسیدند که این جنایت اسرائیل قلب مردم دنیا را به درد آورد و به همین دلیل عموم مردم جهان در ایالات آمریکا و شهرهای اروپایی متحد اسرائیل به خیابان‌ها آمدند و این جنایات بی سابقه جنگی را محکوم کردند.

محمودی با تأکید بر اینکه انزجار از اسرائیل روز به روز در بین جهانیان بیشتر می‌شود، افزود: برخی از نظریه‌پردازان جامعه‌شناس افول رژیم اشغالگر قدس را از نزدیک می‌بینند. البته با عملیات طوفان‌الاقصی نور امید در دل مردم فلسطین و مسلمانان جهان روشن شد.

امام جمعه موقت شیراز اشاره رهبر معظم انقلاب مقاومت و دفاع مردم فلسطین را مورد توجه قرار داد و گفت: در عملیات طوفان‌الاقصی جبهه مقاومت رزمندگان ضربه‌ای سهمگین به رژیم صهیونیستی وارد کردند که این عملیات برای رژیم قدس قابل ترمیم نیست.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس با بیان اینکه پشتیبانی رهبران کشورهای مستکبر از رژیم صهیونیستی نشان از نابودی آن‌ها است، ادامه داد: رئیس جمهور کشورهای غارتگر و ظالم نظیر آمریکا، انگلیس و آلمان یکی پس از دیگری در اتاق جنگ رژیم صهیونیستی شرکت کردند تا امکانات خود را در اختیار این غده سرطانی قرار دهند.

وی عملیات طوفان‌الاقصی و دفاع مردم فلسطین را متمایز از جنگ‌های گذشته عنوان کرد و گفت: دفاع امروز همه جانبه مردم فلسطین و جبهه مقاومت از جنگ شش روزه و یوم کپور متفاوت است چراکه طوفان‌الاقصی توسط خود مردم فلسطین شکل گرفته و حامان رژیم اشغالگر قدس به خصوص آمریکا سلطه و قدرت قبل خود را ندارد.

محمودی در ادامه سخنان خود در پیش رو بودن ۸ آبان ماه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: امام خمینی(ره) درباره شهید فهمیده گفتند که رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت را نوشید.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه الگوها اساسی‌ترین رکن پیشرفت جامعه هستند، گفت: شهید فهمیده الگویی مناسب برای نوجوانان است چراکه برای حفظ ارزش‌ها، اسلام و کیان میهن از آرزوهای خودش گذشت و به شهادت رسید.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر رعایت تقوا و پرهیزکاری، اضافه کرد: از نظر روحی و جسمی خداوند متعال انسان را متعادل، بدون کمترین کاستی و در اوج تکامل آفرید. الهام فجور و تقوا در وجود انسان سرنوشت‌سازترین نعمت خداوند به آدم بود.

وی ادامه داد: دانش و علم‌ها با تحصیل به دست می‌آید و بعد از مدتی فراموشی می‌شود اما تقوا را خداوند به وجود انسان الهام کرد تا همواره از محرمات الهی پرهیزکاری و اجتاب را داشته باشد.

محمودی به تشریح معانی تقوا پرداخت و تاکید کرد: عدم قانون‌گریزی و اطاعت از شرع معنی تقوا بوده در امان ماندن انسان از زشتی‌ها و ناپاکی‌ها از اثرات تقوا است و خداوند متعال صفات بیشماری را برای انسان در قرآن کریم به کار برده که برای کم‌رنگ نشدن این صفات انسان را به تقوا توصیه کرد.

بنابه گفته این استاد سطوح عالی حوزه علمیه، قرآن کریم لازمه امدادهای غیبی خداوند به انسان را به در پیش گرفتن صبر و تقوا مطرح کرده است و اگر صبر همراه با تقوا نباشد در گذر زمان تبدیل به لجاجت خواهد شد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اگر احسان و نیکوکاری با تقوا بود، منجر به تقرب الهی می‌شود، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر اصلاح‌گری توام با تقوا باشد، نتیجه خواهد داد بنابراین اصلاح باید توام با تقوا باشد.

وی با بیان اینکه در اجتناب از محرمات باید مراقب باشیم چراکه متقیان از قیامت به سلامت نجات پیدا می‌کنند، اظهار کرد: یکی از امتیازات منحصر به فرد مذهب تشیع برخورداری از امام حاضر و زنده است از این‌رو امام زمان(عج) وقتی می‌خواهد زمینه تمدن مهدوی را فراهم کند محور و اساس اجتماع مردم را تقوا قرار می‌دهند.

محمودی با تأکید بر زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) توسط شیعیان، بیان کرد: مهم‌ترین راه زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) تقوا پیشه کردن است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس با بیان اینکه در سیره و کلام اهل بیت(ع) متقین جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: باید هر لحظه رعایت تقوا را در رفتار، اخلاق و کلام خود مراقبت کنیم چراکه دین اسلام برای فراهم کردن مقدمات رشد انسان در مناسبت‌های اجتماعی دنیا به وجود آمده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77085

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.