• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
رهبر انقلاب در دیدار نخبگان:

جنایت صهیونیست‌ها در غزه ادامه یابد، کسی نمی‌تواند جلوی نیروهای مقاومت را بگیرد

  • کد خبر : 76828
  • 25 مهر 1402 - 11:03
جنایت صهیونیست‌ها در غزه ادامه یابد، کسی نمی‌تواند جلوی نیروهای مقاومت را بگیرد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: چنانچه جنایت رژیم صهیونیستی ادامه یابد، مسلمانان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌‎تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.

به گزارش سحاب پرس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(سه‌شنبه) در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان کشور شامل برگزیدگان کنکور، برگزیدگان المپیادها، استادان جوان، برگزیدگان جایزه‌های علوم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کردند: حرف اول من این است که جامعه علمی کشور، نخبگان کشور، امروز به یک حرکت و خیز جدید احتیاج دارند.

ایشان افزودند: این خیز جدید باید با استفاده از همراهی این دولت و همکاری مسئولان جوانی که در بدنه دولت حضور دارند و همت خود شما مجموعه نخبگان، انجام بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه نخبگان و عالمانِ حوزه و دانشگاه بی‌تفاوت نباشند گفتند: علم، مسئولیت‌آور است؛ مثل همه‌ی دارایی‌های دیگر. دارایی فکری، دارایی مالی، دارایی قدرت؛ این‌ها همه مسئولیت‌آور هستند. علم هم از جمله‌ی همین دارایی‌های ارزشمند است.

ایشان اضافه کردند: شما علم دارید و این علم، شما را مسئول می‌کند. یعنی باید هم از علم‌تان به نفع مردم استفاده کنید، هم از اعتباری که این علم به شما داده، به نفع مردم استفاده کنید. هم خود آن دانش در خدمت به مردم باید قرار بگیرد.

علما و دانشمندان باید در قضیه غزه واکنش نشان بدهند 

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خدای متعال این تعهد را از علما و از دانشمندان گرفته که در این زمینه تحمل نکنند افزودند: علما و دانشمندان نباید پُر خوری ستمگر و گرسنگی ستمدیده را تحمل بکنند. عکس‌العمل و واکنش باید نشان بدهیم. امروز در قضیه‌ی غزه، این واکنش بر دوش همه‌ی ما وجود دارد. باید واکنش نشان بدهیم.

ایشان تصریح کردند: عده‌ای گرسنه‌اند، عده‌ای زیر بمباران‌اند، عده‌ای دارند صد تا صد تا به شهادت می‌رسند. عالم، چه عالم دانشگاه، چه عالم حوزه باید تلاش کند حق را بشناسد و در کنار حق بایستد. نگاه‌کردن بی‌تفاوت برای عالم و دانشمند جایز نیست.

نباید به سرعت بالای رشد علمی کشور، مغرور شویم 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نیازمندبودن دستگاه‌های علمی کشور به یک حرکت مبتکرانه‌ اشاره کردند و گفتند: عقب‌ماندگی علمی، موجب آسیب‌پذیر شدن کشور می‌شود. بنده چند سال قبل در چند جلسه‌ی علمی و دانشگاهی، مطلبی را بیان کردم و آن، این بود که گفتم این‌جوری گفته می‌شود که ما سرعت رشدمان زیاد است، اما به این، مغرور و غره نشویم.

ایشان اضافه کردند: با وجود این سرعت رشد، ما هنوز در دانش عقبیم. ما نسبت به دنیای علم، از لحاظ علمی عقبیم. ما برای ورود به یک فصل تازه‌ای از تحرک علمی، باید خودمان را آماده کنیم. درست است جهش علمی انجام گرفته و حرکت علمی خوب بوده اما امروز ما احتیاج داریم به یک حرکت مبتکرانه‌ای از سوی دستگاه‌های علمی کشور تا عقب نیفتیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: بنده بارها گفتم‌ام؛ «العلم سلطان»، علم قدرت است. اگر بخواهیم کشور از آسیب‌های متعارف کشورهای دنیا مصون و برکنار بماند، یک کار مهم و در درجه‌ی اول پیشرفت علمی است؛ اگر عقب ماندیم آسیب‌پذیر خواهیم شد.

یک ملت دارای استعداد، اینجور نیست که همیشه فرصت رشد داشته باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی آینده را روشن و امیدبخش دانستند و گفتند: باید از انگیزه و تواناییِ موجود برای پیشرفت استفاده کنیم. یک ملت دارای استعداد می‌تواند رشد کند اما اینجور نیست که همیشه فرصت رشد داشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه آینده‌، روشن و امیدبخش است تصریح کردند: تجربه‌ها و گذشته‌های خود ما، به ما می‌گوید که باید از فرصت موجود، حداکثر استفاده را بکنیم. امروز بحمداللّه وقتی به کشور نگاه می‌کنم اراده، انگیزه، تصمیم و توانایی برای پیشرفت وجود دارد؛ باید از این، استفاده کنید. اگر از فرصت وجودِ خواستن و توانستن استفاده نکنیم، ظلم کردیم.

در اینکه در مسابقه علمی دنیا باید سهیم باشیم، تردیدی ندارم

ایشان با اشاره به شیوه رایج درخصوص مقالات علمی گفتند: بنده چند بار در این زمینه بحث کردم. من تصور می‌کردم تذکراتی که قبلا داده شده، کفایت کرده است چون شنیدم که این‌گونه نیست؛ یعنی مقاله علمی را شرط ارتقاء هیات علمی قراردادن، منطق ندارد و واقعا نمی‌تواند انسان آن را هضم کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: بنده در اینکه در مسابقه علمی دنیا باید سهیم باشیم، تردیدی ندارم و حتما باید این کار انجام بگیرد اما اینکه همه اساتید و هیات علمی را موظف کنیم که اگر می‌خواهید ارتقا یابید، باید پیش فلان مجله معروف یا فلان مرکز علمی دنیا امتحان بدهید و رتبه خود را مشخص کنید، این را منطقی نمی‌بینم.

جنایت رژیم صهیونیستی ادامه یابد، کسی نمی‌‎تواند جلوی مسلمانان را بگیرد 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کردند: چنانچه جنایت رژیم صهیونیستی ادامه یابد، مسلمانان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌‎تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.

ایشان افزودند: این را بدانند و دیگر توقع نکنند که نگذارید فلان گروه، فلان کار را انجام دهد چون کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد وقتی بی‌تاب شدند. این واقعیتی است که وجود دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: البته رژیم صهیونیستی هر کاری بکند، نمی‌تواند شکست مفتضحانه‌ای که در این قضیه خورد را جبران کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی باید محاکمه شود گفتند: در قضیه فلسطین آنچه که جلوی چشم همه دنیاست، جنایت نسل‌کشی رژیم غاصب است؛ این را همه دنیا مشاهده می‌کنند.

کشتن غیر نظامیان صهیونیست، خلاف واقع است 

ایشان تاکید کردند: مسئولان برخی کشورها که با مسئولان کشور ما در دفاع از رژیم غاصب صهیونیستی صحبت کردند، اعتراض‌شان این بود که چرا فلسطینی‌ها، غیر نظامیان را کشتند. اولا این حرف، خلاف واقع است؛ یعنی اصلا این‌ها که در شهرک‌ها هستند، غیر نظامی نیستند بلکه همه مسلح هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: بر فرض هم که غیرنظامی باشند، حالا چه تعداد غیر نظامی کشته شدند؟ صد برابر آن‌ها را این رژیم غاصب، از زن و بچه و پیر و جوان و غیر نظامی می کُشد؛ آن هم در ساختمان‌های غزه که نظامیان در آن‌ها ساکن نیستند؛ نظامیان در جای خود هستند و آن‌ها می‌دانند که این‌ها، هم مردم هستند و هم مراکز پر جمعیت را انتخاب می‌کنند و می‌زنند.

رژیم غاصب صهیونیستی باید محاکمه شود

ایشان تاکید کردند: در همین چند روز، فلسطینی‌ها چند هزار کشته دادند؛ این جنایتی است که جلوی چشم همه مردم دنیا قرار دارد. رژیم غاصب صهیونیستی، حتما باید محاکمه شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا در جنایات اخیر مسئول است، اظهار داشتند: آن‌طوری که اطلاعات متعدد به ما می‌گوید، سیاست جاری این روزها و هفته اخیر در داخل رژیم صهیونیستی را آمریکایی‌ها تنظیم می‌کنند؛ آن‌ها سیاست‌گذارند.

ایشان با بیان اینکه آمریکایی‌ها مسئولیت خود را مورد توجه قرار دهند گفتند: بمباران‌ها باید فوراً متوقف شود. ملت‌های مسلمان جداً عصبانی‌اند. شانه‌هایش را شما دارید می‌بینید، اجتماعات گروه‌های مردم، نه فقط در کشورهای اسلامی، در لس‌آنجلس، در هلند، در فرانسه، در کشورهای اروپایی، در کشورهای غربی، مردم اجتماعات میکنند، مسلمان و غیرمسلمان. کشورهای اسلامی هم که روشن است. مردم عصبانی‌اند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76828

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.