• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

امضاهای طلایی صدور پروانه‌های ساختمانی در شیراز حذف می‌شوند

  • کد خبر : 76591
  • 01 آبان 1402 - 15:48
امضاهای طلایی صدور پروانه‌های ساختمانی در شیراز حذف می‌شوند
رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه روند دو مرحله‌ای صدور پروانه‌های ساختمانی در مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز بدون هیچ مشکلی در حال اجرا است، گفت: پروسه‌های طولانی اداری و تبدیل امضاها به امضاهای طلایی با اجرای این طرح حذف می‌شود.

مصطفی کیانی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران، از صدور دو مرحله‌ای پروانه‌های ساختمانی در تمامی مناطق شهرداری شیراز خبر داد و گفت: پس از تصویب قانون صدور دو مرحله‌ای پروانه های ساختمانی بنا شد در ۲ منطقه شهرداری شیراز این طرح در ابتدا به صورت نمونه اجرا شود که بعد از گزارش‌گیری‌ها و موفقیت این طرح مقرر شد که این روند در کل مناطق شهرداری کلان شهر شیراز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز افزود: طبق آخرین گزارش‌ها در شهریورماه امسال، روند دو مرحله‌ای صدور پروانه‌های ساختمانی در تمامی مناطق بدون هیچ مشکلی در حال اجرا است.

وی به مزایای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: هدف کلی طرح صدور دو مرحله‌ای مجوز ساختمانی، حذف پروسه‌های طولانی اداری و تبدیل امضاها به امضاهای طلایی در شهرداری بود.

کیانی رحیمی با بیان اینکه با اجرای صدور دو مرحله‌ای پروانه ساختمانی از منابع مالی شهروندان متقاضی ساخت مسکن در شیراز صیانت می‌شود، تاکید کرد: در بدو آغاز پروسه صدور پروانه ساختمانی شهروندان مبلغ کامل تمامی هزینه‌ها را می پرداختند و شاید در صف نوبت چندین ماهه و حتی سالیانه منتظر کسب پروانه می ماندند تا بعد از آن ساخت و ساز را شروع کنند اما با تصویب و اجرای طرح دو مرحله‌ای صدور پروانه فرآیند اصلاح شد از این رو تنها با تایید نقشه در مرحله نخست، متقاضیان جواز شروع به کار خود را دریافت می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز ادامه داد: پس از طی کردن تمام پروسه های اداری و اخذ مجوزهای لازم، شهروندان در انتها هزینه صدور پروانه را به شهرداری می‌پردازند که این روند موجب تسهیل در امور ساخت و ساز شهروندان و خشنودی متقاضیان ساخت مسکن را به دنبال دارد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر نظارت شورای اسلامی شهر شیراز بر اجرای مصوبه صدور دو مرحله‌ای پروانه ساختمانی، گفت: در کمیسیون تخصصی شهرسازی، معماری و هوشمندسازی با حضور مدیران و کارشناسان شهرداری به صورت برخط پرونده متقاضیان بررسی می‌شود بنابراین شاهد اجرای صحیح این طرح و کاهش چشمگیر زمان صدور پروانه هستیم.

کیانی رحیمی تصریح کرد: در تمام کشورها تلاش بر کوتاه شدن بازه زمانی کنترل ها و صدور مجوز ساختمانی است بنابراین می‌توان طرح دو مرحله‌ای صدور مجوزها نیز گامی مهم در راستای رفاه شهروندان شهر شیراز دانست.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز با اشاره به درج بازه زمانی در مرحله اول پروانه ساختمانی گفت: متقاضیان تا زمان مقرر شده فرصت دارند تا بقیه روند اداری خود را انجام دهند و به نتیجه برسانند و تنها مجوز انجام بخشی از کار عمرانی و اجرایی ساختمان خود را خواهند داشت.

وی در پایان سخنان خود از شهروندان خواست تا انتقادات، پیشنهادات و گزارشات خود را در خصوص اجرای طرح دو مرحله‌ای صدور پروانه ساختمانی به کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز ارسال کنند.

لایحه صدور دو مرحله‌ای پروانه های ساختمانی با شماره ۱۴۰۱/۱۵۹۳۸/ش در تاریخ ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید و پس از تایید فرمانداری جهت اجرا در تاریخ ۱۹ بهمن ماه همان سال به شهرداری شیراز ابلاغ شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76591

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.