• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

ورزش همگانی در خدمت کودکان اتیسم ، سندروم دوان و کم توان ذهنی

  • کد خبر : 76578
  • 30 مهر 1402 - 22:44
ورزش همگانی در خدمت کودکان اتیسم ، سندروم دوان و کم توان ذهنی
اهتمام هیات ورزش های همگانی استان فارس توسعه ورزش همگانی جهت ورزشکاران با نیاز های ویژه و ایجاد نشاط اجتماعی و تندرستی برای این عزیزان است .

 

به گزارش روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس ، کارگاه آشنایی با ورزش پرثوآ و روپایی و گوی پردار ویژه افراد اتیسم، سندروم داون و کم توان ذهنی توسط کمیته داوطلبان ، کمیته پرثوآ ، کمیته روپایی‌‌ و گوی پردار هیات ورزش های همگانی استان فارس استان فارس با همکاری موسسه خیریه حامیان اتیسم شیراز و به مناسبت هفته تربیت بدنی در سالن ورزشی منتظران قائم شهر شیراز برگزار شد .

محمد نظری سرپرست کمیته داوطلبین ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس در این خصوص گفت: این گونه فعالیت‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افرادی که با چالش‌های ویژه‌ای روبه‌رو هستند کمک کند و به آنها فرصتی برای شرکت در ورزش و فعالیت‌های بدنی فراهم نماید .
وی افزود : این کارگاه‌ها به افراد اتیسم، سندروم داون و کم توان ذهنی این امکان را می دهد تا مهارت‌های جسمانی، اجتماعی، و حرکتی را آموزش ببینند و به آنها اعتماد به نفس بیشتری می دهد.

همچنین، این فعالیت‌ها می‌توانند باعث ایجاد ارتباطات اجتماعی بین افراد باشند و فرصتی برای شرکت در تمرینات گروهی و تیمی فراهم کنند.

وی افزود : اجرای فنون و مبارزه توسط کمیته پرثوا و آموزش فنون روپایی و گوی پردار نیز به افزایش تنوع و جذابیت برنامه‌ها کمک خواهد کرد.

این ورزش‌ها می‌تواند به تقویت قدرت جسمانی، تعادل، و هماهنگی در افراد کمک کند و همچنین قدرت تصمیم گیری شخصی را افزایش می دهد. ضمن تقدیر از اعضای هیئت رئیسه هیات ورزش های همگانی استان فارس و کمیته های حاضر در این برنامه افزود این نوع فعالیت‌ها نه تنها به افراد با چالش‌های ویژه کمک کند ، بلکه به جامعه نیز کمک کند تا درک اجتماعی لازم را نسبت به افراد با نیازهای ویژه نشان دهد و این نوع فعالیت‌ها نیاز به تعهد و حمایت مداوم دارد و می‌تواند تأثیر مثبت طولانی‌مدتی در زندگی افراد با نیازهای ویژه و خانواده های ایشان داشته باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76578

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.