• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

صهیونیست‌ها با فریب مردم از مراکز درمانی سوءاستفاده می‌کنند

  • کد خبر : 76271
  • 27 مهر 1402 - 16:58
صهیونیست‌ها با فریب مردم از مراکز درمانی سوءاستفاده می‌کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مطابق کنوانسیون‌های بین‌المللی و سوگند پزشکی، خدمات درمانی بدون جهت‌گیری مذهبی، سیاسی و قومی باید به مجروحان و آسیب‌دیدگان ارائه شود، گفت: رژیم صهیونیستی با فریب مردم بیگناه فلسطین از مراکز درمانی سوءاستفاده می‌کند و دست به جنایت ددمنشانه می‌زند.

سید وحید حسینی، با بیان اینکه اسرائیلی‌ها با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فلسطین، پستی و رذالت را به اوج رساندند، اظهار کرد: ۲ ساعت قبل از بمباران بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه عدم حمله به بیمارستان‌ها اعلام می‌شود و مجروحان و مردم در آن‌جا پناه می‌گیرند سپس ارتش صهیونیستی با بمب سنگرشکن حدود یک هزار فلسطینی را به خاک و خون می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: فاجعه کشتار انسانی صهیونیست‌ها در نوار غزه در هیچ معاهده بین‌المللی، کنگره علمی و اخلاق پزشکی قابل طرح کردن نیست و این حمله وحشیانه را نمی‌توان به انسان نسبت داد.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی از جنایت اسرائیلی‌ها در بمباران بیمارستان غزه حیران‌زده است، اظهار کرد: مطابق کنوانسیون‌های بین‌المللی و سوگند پزشکی، خدمات درمانی بدون جهت‌گیری مذهبی، سیاسی و قومی باید به نیازمندان، ‌مجروحان و آسیب‌دیدگان ارائه شود، از این رو صهیونیست‌ها با فریب مردم بی‌گناه فلسطین از مراکز درمانی سوءاستفاده می کند و دست به جنایت ددمنشانه می‌زنند.

حسینی با تصریح اینکه مردم فلسطین سال‌ها در رنج و عذاب قرار دارند، ضمن محکومیت کشتار فلسطینیان توسط ارتش غاصب صهیونیستی، تاکید کرد: اکنون سکوت در مقابل جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس جایز نیست و تمامی انسان‌های دنیا باید شرافت و انسانیت را در مقابل کشتار مردم بی پناه فلسطین مدنظر قرار بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: بیش از ۷۵ سال مردم فلسطین مورد تجاوز، ظلم و بمباران قرار گرفتند و اکنون در عملیات طوفان‌الاقصی درمقابل زورگویی‌ها ایستادند اما با کشتار زنان و کودکان خود مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مسلمان و حتی مسیحی برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کردند، ادامه داد: استکبار جهانی مردم فلسطین را در تنگنا و محاصره قرار داده است و اجازه کمک‌ بشردوستانه را نمی‌دهد از این رو امیدواریم با برقرای آتش بس دارو، غذا و کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه رسانده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76271

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.