• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان؛

رهایی یک سارگپه شکاری پس از درمان در قیر و کارزین

  • کد خبر : 75951
  • 26 مهر 1402 - 1:57
رهایی یک سارگپه شکاری پس از درمان در قیر و کارزین
ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین اقدام به رهایی یک قطعه پرنده شکاری سارگپه در طبیعت پس از درمان این شهرستان کردند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، عباس قائدی امروز، ۲۵ مهرماه با اشاره به اهمیت وجود پرندگان شکاری در چرخه زیستی منطقه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین اقدام به رهایی یک قطعه پرنده شکاری سارگپه در طبیعت این شهرستان کردند، این پرنده پس از تیمار و التیام از آسیب‌های وارده به طبیعت زیبای شهرستان قیروکارزین بازگشت.

وی با بیان اینکه کاهش پرندگان شکاری موجب افزایش جوندگان، آفات و بیماری‌ها می‌شود، افزود: فراوان شدن جوندگان ضمن تخریب مزارع گسترش بیماری‌هایی نظیر سالک و طاعون را در پی دارد.

قائدی گفت: زنده‌گیری پرندگانی چون بالابان، بحری، دلیجه و سارگپه که در پاییز به استان فارس و شهرستان قیروکارزین مهاجرت می‌کنند باعث شده است آن‌ها کمیاب شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: همجواری استان فارس با مناطق جنوب و تمایل فراوان آنان به خرید این پرندگان، زنده‌گیری پرندگان شکاری را افزایش داده است.

وی بیان کرد: پرندگان جزو شاخص‌های نشان دهنده تغییر درمحیط زیست یک منطقه هستند. از آنجایی که آن‌ها را می‌توان به سهولت دید، دقت در وضعیت شان به وضوح می‌تواند نابودی طبیعت را نشان دهند. به همین دلیل به محض وقوع آلودگی در یک منطقه، پرندگان آن را مورد بررسی قرار می دهند.

قائدی خواستار برخورد جدی با شکارچیانی که پرندگان شکاری را زنده‌گیری می‌کنند شد و افزود: در میان پرندگان، پرندگان شکاری نسبت به آلودگی حساس‌تر بوده و سریع‌تر واکنش نشان می‌دهند. تاثیر آلودگی‌های صنعتی در برخی مناطق و کاهش جمعیت انواع شاهین و عقاب مثال بارز آن است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75951

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.