• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

تفاهم‌نامه همکاری مرکز پژوهش‌های اسلامی شورای شهر شیراز با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد/ تلاش شورای اسلامی شهر شیراز مدیریت یکپارچه شهری است

  • کد خبر : 7559
  • 16 شهریور 1399 - 19:38
تفاهم‌نامه همکاری مرکز پژوهش‌های اسلامی شورای شهر شیراز با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد/ تلاش شورای اسلامی شهر شیراز مدیریت یکپارچه شهری است
تفاهم‌نامه همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز با دانشگاه آزاد اسلامی استان با هدف هم‌افزایی، ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و حضور بیش از پیش حوزه دانشگاه در مدیریت شهری منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز در این آئین و با تاکید بر اینکه امید داریم تمامی اقدامات انجام شده زیربنا و بستری باشد برای تصمیمات هر چه بهتر، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان منجر به بهبودکیفیت زندگی مردم و ورود دانشگاه به بستر آموزش عملی می‌شود.
«داریوش ستایشگر» تصریح کرد: بهتر بود که مرکز پژوهش‌ها در دوره قبل شورا شکل می‌گرفت تا به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه شهری کمک کند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تدوین دستورالعمل‌های اجرایی این مرکز عنوان داشت: مراکز پژوهشی در شوراهای اسلامی تنها رکنی از شورا هستند که علاوه بر اعضای شورای شهر، نمایندگانی از دانشگاه و پژوهشگران نیز در هیئت امنای آن حضور داشته و در واقع حلقه اتصالی میان شوراها و پژوهشگران را فراهم آورده و بر تصمیمات شورا موثر هستند.
او رویه شکل گرفته را همان ارتباط دانشگاه با جامعه دانست و اصلی‌ترین رسالت این مرکز را ارائه نظرات کارشناسی در خصوص طرح‌ها و لوایح شهرداری و شورا عنوان کرد و افزود: موضوع عوارض جانبی طرح‌ها و لوایح به شدت در مرکز پژوهش‌ها مورد توجه است چراکه هر مصوبه و یا لایحه عوارضی دارد که گاها فراموش می‌شود.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برخی از طرح‌های ارائه شده از سوی مرکز بر اثرگذاری و کم‌سابقه و بی‌سابقه بودن آنها تاکید کرد.
ستایشگر روش و شیوه مرکز را بر استفاده از طرح پژوهشی انجام شده دانست تا از دوباره کاری جلوگیری شود و خاطرنشان کرد: تلاش داریم نخستین کتابخانه تخصصی از کتابخانه‌های نسل چهارم را در این مرکز راه‌اندازی کنیم تا محلی برای گفتگو، جلسات و نشست‌ها را فراهم آوریم.
وی با تاکید بر برگزاری ۷ نشست و پنل تخصصی از ابتدای تاسیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز از ۱۹ طرح و لایحه مطرح شده در شورا گفت که مرکز پژوهش‌ها پیش از تصویب آن، با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان خبره همکار خود در آن اظهار نظر کارشناسی داشته است.
دکتر ناصری: مدیریت علمی‌تر شهری ماحصل همکاری با دانشگاه است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آئین با قدردانی از حضور رئیس و معاون دانشگاه آزاد اسلامی استان بر انعقاد تفاهم‌نامه هایی از این دست با هدف حل مشکلات شهری تاکید کرد و گفت: مهمترین اهدافی که هم در دانشگاه و هم در شورای اسلامی شهر شیراز مطرح است حل مشکلات مردم به روش علمی دانست و امیدواریم بتوانیم بنیانی بر جای بگذاریم که ادامه‌دار باشد.
دکتر «علی ناصری» شیراز را جهانشهر خطاب کرد و افزود: در خارج از کشور شیراز را به واسطه برندهای آن می شناسند، شیراز بواسطه شعرای نامور خود شهر ادبیست، شیراز را به سبب وجود ملاصدرا یک برند فلسفی می دانند و همچنین شیراز شهری تاریخی و معماری است که بخش قابل توجهی از تاریخ کشورمان در آن رقم خورده است.
وی خاطرنشان کرد: امید داریم امروز با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز پژوهش‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی استان از ظرفیت‌های فیزیکی، مادی، معنوی و علمی دانشگاه بهره برده تا مدیریت جهان شهری همچون شیراز علمی‌تر شود.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نمونه تفاهم‌نامه‌های چند جانبه منعقد شده شورای اسلامی شهر شیراز با دستگاه‌های مختلف از تلاش برای رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری گفت و افزود: امید داریم در هفته‌های آینده تفاهم‌نامه چند جانبه دیگری به منظور رفع تامین میوه و محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم شیراز داشته باشیم تا هم بر قیمت محصولات به طور ویژه نظارت شده و هم شاهد کاهش واسطه‌گری باشیم.
ناصری با طرح پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه سه‌جانبه میان شورای شهر، شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در راستای تعامل و همکاری بیشتر، اظهار داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه پیش رو جای امیدواری است که از این پس شاهد خیلی عظیم حضور اساتید و ایده‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شیراز در حوزه‌های مختلف از جمله شهر دوستدار سالمند، تاکید کرد: کمیسیون سلامت به طور ویژه از سال گذشته تمامی مقدمات کار را فراهم آورده و امید داریم بتوانیم شیراز را در بخش‌های مختلف سازمان ملل به عنوان شهر دوستدار سالمند تثبیت کنیم.
او با اشاره به تاکید شورای پنجم بر تثبیت شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی، عنوان داشت: از آن سو شیراز بواسطه داشتن دانشگاه‌های تراز اول شهری هم به لحاظ ظرفیت نیروی دانشگاهی و هم امکانات و تجهیزات شهری علمی است و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از این ظرفیت‌های قابل توجه است.
این عضو شورای پنجم تصریح کرد: با تمام پتانسیل‌های برشمرده ضرورت دارد اقدامات بیشتری برای شهر شیراز انجام شود و حضور اساتید علمی در کمک به مدیریت شهری می‌تواند این کمبود را جبران کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس: دانشگاه آزاد اسلامی آماده همکاری با مجموع مدیریت شهری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز در ادامه این مراسم و با تاکید بر ظرفیت‌های ویژه شیراز اظهار داشت: برای این حوزه که در واقع همان مکتب شیراز است هم در هنر هم فلسفه و هم معماری باید گام‌های ارزنده برداشت وآرمان بزرگ تعریف کرد.
دکتر «محمد کاظم کاوه پیشقدم» افزود: زمانی که شیراز شهر هزار مزار بوده بسیاری از شهرهای ایران هنوز هیچ سبقه فرهنگی و بنیانی در حوزه فرهنگ نداشته‌اند، به همین دلیل است که این آرمان‌ها و آرزوهای بزرگ باید در ذهن محققان و دانشجویانما نقش ببندد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در تمام زمینه‌های پژوهشی و عملی و در تمام حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و تاریخی که همچون دریایی گسترده است با مجموعه مدیریت شهری همکاری داشته باشد تا بتوانیم قدمی برای مردم شهر برداریم.
پایان/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7559

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.