• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

افتتاح ۲ پروژه سلامت محور در داراب

  • کد خبر : 75542
  • 21 مهر 1402 - 20:23
افتتاح ۲ پروژه سلامت محور در داراب

ایسنا/فارس در دومین روز سفر هیئت دولت به استان فارس با حضور وزیر بهداشت، ۲ پروژه سلامت محور در شهرستان داراب به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایسنا، همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده هیات دولت در شهرستان داراب، مرکز خدمات […]



ایسنا/فارس در دومین روز سفر هیئت دولت به استان فارس با حضور وزیر بهداشت، ۲ پروژه سلامت محور در شهرستان داراب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده هیات دولت در شهرستان داراب، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد و آزمایشگاه مرکزی الزهرا (س) شهرستان داراب امروز، ۲۱ مهرماه به بهره برداری رسید و پروژه در حال ساخت بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی داراب نیز مورد بازدید قرار گرفت.

مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد با ۵۰۰ مترمربع زیربنا، چهار روستا زیرمجموعه، سه هزار و ۲۵۰ نفر جمعیت تحت پوشش در ۲۷ کیلومتری شهرستان داراب قرار دارد و با دارا بودن بخش‌های تزریقات، اتاق احیا، مراقب سلامت، پزشک، مامایی و داروخانه، به مراجعان خدمات پرستاری، مامایی و پزشکی سطح یک ارایه می‌دهد.

افتتاح آزمایشگاه مرکزی الزهرا (س) شهرستان داراب دیگر برنامه سفر وزیر بهداشت و هیات همراه بود که با زیربنای ۵۹۰ مترمربع و اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

در این آزمایشگاه، آزمایش‌های مربوط به بیماری‌های واگیر شامل بیماری‌های سل، مالاریا و سالک؛ آزمایش‌های غربالگری بیماری‌های قلب و عروق (قند و کلسترول)، غربالگری سرطان روده بزرگ(تست فیت) و آزمایش‌های کارت سلامت (واحد بهداشت محیط)، آزمایش پیش از ازدواج، آزمایشات مادران باردار، ارجاعات کلینیک دیابت سطح یک و دو بیمه روستایی و خدمات دهی به جمعیت روستایی بیش از ۵۴ هزار نفری انجام می‌شود.

انتهای پیام  



منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75542

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.