• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مدیرکل ثبت فارس:

تسریع در مستند سازی اراضی ملی و کشاورزی استان با هدف اجرای بهینه قانون جامع حدنگار

  • کد خبر : 7526
  • 15 شهریور 1399 - 19:28
تسریع در مستند سازی اراضی ملی و کشاورزی استان با هدف اجرای بهینه قانون جامع حدنگار
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس هدف غایی ادارات ثبت اسناد و املاک را حرکت در مسیر تثبیت مالکیت ها و به تبع آن اجرای بهینه قانون جامع حدنگار عنوان داشت و خاطر نشان نمود: ادارات ثبتی این اداره کل به منظور نیل به این اهداف تسریع و تسهیل در مستند سازی اراضی ملی و کشاورزی را در دستور کار دارند.

به منظور پیگیری تفاهم نامه های فیمابین سازمان ثبت و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تثبیت و مستند سازی اراضی کشاورزی و صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی استان و با حضور مدیرکل و جمعی از معاونین و کارشناسان اداره کل ثبت اسناد و املاک و مدیر امور اراضی فارس در دفتر رییس جهاد کشاورزی و امور اراضی استان نشستی برگزار گردید.
حاضرین در این جلسه پیرامون چگونگی اجرای تفاهم نامه و دستورالعمل های اجرایی آن و مستند سازی اراضی کشاورزی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این نشست سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت فارس با بیان تثبیت بالغ بر ۲۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در پنج ماهه ابتدایی سال جاری عنوان داشت: با توجه به این امر که مستند سازی اراضی کشاورزی گامی مؤثر در حفظ مالکیت اشخاص و کشاورزان می باشد و تثبیت و صدور اسناد مالکیت این اراضی نقش مؤثری در جهش تولید و نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد، بر همین اساس خود را مکلف به رفع موانع موجود و تسریع در صدور اسناد کشاورزان می دانیم.
وی حرکت در مسیر تفاهم نامه های منعقده، تداوم جلسات کارشناسی، تهیه و ارائه نقشه های مبتنی بر استانداردهای کاداستر و سامانه شمیم توسط ادارات امور اراضی به ادارات ثبت و استفاده حداکثری از بسترهای قانونی موجود را مهم ترین عوامل نیل به اهداف مشترک در این راستا برشمرد و تبادل اطلاعات بین دستگاه های متولی و مشارکت بیش از پیش در اجرای بهینه آن را مؤثر دانست.
مدیرکل ثبت فارس هدف غایی ادارات ثبت اسناد و املاک را حرکت در مسیر تثبیت مالکیت ها و به تبع آن اجرای بهینه قانون جامع حدنگار عنوان داشت و خاطر نشان نمود: ادارات ثبتی این اداره کل به منظور نیل به این اهداف تسریع و تسهیل در مستند سازی اراضی ملی و کشاورزی را در دستور کار دارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7526

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.