• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0
رئیس دانشگاه شیراز؛

توجه ویژه به شأن علم و دانش در تمام اسناد بالادستی کشور

  • کد خبر : 75108
  • 20 مهر 1402 - 15:41
توجه ویژه به شأن علم و دانش در تمام اسناد بالادستی کشور
رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه در همه اسناد بالادستی کشور به شأن علم و دانش توجه ویژه شده است، دستاوردهای علمی را مرهون همین توجه و نگاه دانست.

به گزارش سحاب پرس، محمد موذنی امروز، ۲۰ مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که همزمان با سفر رئیس جمهور به فارس در شهر شیراز برگزار شد، گفت: دانشجویان از بین راه‌هایی که پیمودن آن‌ها برای یک انسان ممکن و متصور است، راه معرفت و کسب علم را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه در همه اسناد بالادستی کشور به شأن علم و دانش توجه ویژه شده است، افزود: در کشورمان جایگاه رفیع دانش و دانشگاه دیده شده و ارزش این نگاه منجر به دستآوردهای علمی شده است.

مؤذنی تصریح کرد: در شرایطی که ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد، ۲ درصد تولید علم جهان توسط دانشمندان ایرانی انجام می‌شود که این نشان از جایگاه علمی ایران در جهان دارد.

رئیس دانشگاه شیراز یادآور شد: دانشگاه شیراز افتخار دارد در کنار توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود به حفظ کیفیت آموزش و رعایت استانداردهای آموزشی توجه ویژه کند.

وی با بیان اینکه در فضای دانشجویی دانشگاه شیراز نشاط و شور فراهم شده است، افزود: کانون فرهنگی و هنری دانشگاه شیراز در جشنواره رویش مقام اول را کسب کرد و دانشجویان این دانشگاه هم در جشنواره حرکت مقام نخست را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کردند.

مؤذنی بیان کرد: نتیجه المپیاد علمی اعلام شده است که دانشگاه شیراز بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم را به دست آورد و اگر نسبت جمعیت دانشجویی شرکت‌کننده در این رقابت را مقایسه کنیم، دانشگاه شیراز رتبه نخست را به دست آورده است.

به گفته رئیس دانشگاه شیراز، المپیاد علمی در ۲۰ رشته علوم پایه فنی مهندس و کشاورزی برگزار می‌شود که رتبه برتر دانشگاه شیراز در این رقابت‌های مهم حاکی از رعایت استانداردهای آموزشی دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: مشکلات دانشگاه شیراز طی نامه‌ای به رئیس جمهور کشورمان ارائه شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75108

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.