• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
مسئول انجمن سینمای جوان در فارس

آغاز نام‌نویسی دوره‌ فیلم‌سازی ۷ ماهه در شیراز

  • کد خبر : 74263
  • 10 مهر 1402 - 21:06
آغاز نام‌نویسی دوره‌ فیلم‌سازی ۷ ماهه در شیراز
مسئول انجمن سینمای جوانان ایران در فارس از آغاز نام‌نویسی دوره فیلم‌سازی ۷ ماهه در این استان خبر داد و گفت: این دوره با هدف کشف و حمایت از استعدادها برگزار و در پایان دوره گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

به گزارش سحاب پرس، ابراهیم شیشه‌گر امروز، ۱۰ مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نام‌نویسی دوره فیلم‌سازی ۷ ماهه با هدف کشف و حمایت از استعدادها آغاز شد، گفت: دوره هفت‌ماهه تخصصی فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران ۱۹ آبان‌ماه سال‌جاری در تمامی ۵۸ دفتر انجمن برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به سینما می‌توانند از ۳ مهر تا ۱۵ آبان‌ماه با مراجعه به دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران برای شرکت در آزمون و نام‌نویسی در دوره فیلم‌سازی اقدام کنند.

وی با تصریح اینکه نام‌نویسی برای شرکت در آزمون ورودی فیلم‌سازی انجمن با عنوان «فیلم‌سازی در سه گام» آغاز شده است، افزود: این دوره آموزشی شامل دروس عکاسی، آشنایی با سینما، کارگاه ایده تا فیلم‌نامه، فیلمبرداری، کارگردانی، صدا و تدوین است و در دفاتر انجمن در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شیشه‌گر تصریح کرد: نمایش فیلم‌های کوتاه و گفت‌وگو، کارگاه تجربه اول، کارگاه تدوین و صداگذاری، کارگاه فیلم‌سازی مستند، کارگاه فیلم‌سازی داستانی و کارگاه فیلم‌سازی تجربه‌گرا نیز از جمله کارگاه‌های این دوره است.

وی اظهار کرد:‌ آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون دوره فیلم‌سازی، ۱۵ آبان تعیین شده و آزمون ساعت ۱۰ صبح جمعه ۲۹ آبان‌ماه به صورت سراسری در تمامی دفاتر سینمای جوان برگزار می‌شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس با بیان اینکه دوره بلند مدت آموزش فیلسازی شامل ۳ گام است که هنرجویان در هر سه گام جمعاً ۱۰ درس را آموزش می‌بینند، افزود: طول مدت این دوره ۷ ماهه و از آذرماه شروع می‌شود، طبق سنوات گذشته هنرجویان ۳ روز در هفته آموزش‌های فیلمسازی را فرا می‌گیرند.

شیشه‌گر اضافه کرد: از امتیازات این دوره می‌توان به اهدای گواهینامه معتبر، ارائه تجهیزات رایگان فیلم‌سازی، برگزاری دوره‌های تخصصی پیشرفته و تکمیلی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان، برگزاری جلسات نمایش فیلم، فیلمنامه و نشست فرهنگی اشاره کرد.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس افزود: هنرجویان بعد از پایان دوره موظف هستند که یک فیلم را به‌صورت مستقل تولید کنند و در این مسیر یک استاد راهنما، با هر هنرجو همراه خواهد شد تا در بازه زمانی حداکثر دو ماه فیلم کوتاه پایان دوره خود را بسازد.

وی با بیان اینکه در پایان این دوره گواهینامه معتبر اعطا می‌شود، گفت: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به دفتر انجمن واقع در خیابان منوچهری، کوچه پنجم پلاک ۳۳ و نشانی دیگر چهار راه خیرات، خیابان وصال، خیابان حائری کوچه۸ و یا با شماره‌های ۳۲۳۰۵۷۶۹-۲۳۴۸۶۹۳-۰۹۱۷۹۳۱۶۱۱۳ مراجعه یا تماس حاصل کنند.

دوره فیلم‌سازی در سال‌های قبل در ۳۵۸ ساعت برنامه‌ریزی شده بود که از سال گذشته با اضافه شدن نشست‌های فرهنگی و پژوهشی به‌عنوان یک درس میان‌رشته‌ای، مدت این دوره به ۴۰۰ ساعت افزایش یافته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74263

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.