• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
استاندار فارس؛

حفظ حیات آبی و خاکی فارس نیازمند اصلاح الگوی کشت است

  • کد خبر : 74257
  • 10 مهر 1402 - 18:54
حفظ حیات آبی و خاکی فارس نیازمند اصلاح الگوی کشت است
استاندار فارس بر ضرورت اصلاح الگوی کشت در استان تأکید کرد وگفت: با شیوه امروزی کاشت، حیات استان به مشکل برمی‌خورد لذا ادامه حفظ حیات آبی و خاکی استان در گروی اصلاح الگوی کشت است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۰ مهرماه در جلسه اصلاح الگوی کشت، بر ضرورت تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری استان تأکید کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت با پشتوانه اقدامات علمی و پژوهشی از ضروریات استان است.

استاندار فارس اظهار کرد: طبیعتاً در اجرای این طرح موانع، مشکلات و ضعف‌هایی وجود دارد که برای رفع آنان باید تلاش شود.

وی بر ضرورت اصلاح الگوی کشت در استان تأکید کرد وگفت: با شیوه امروزی کاشت، استان به مشکل برمی‌خورد لذا ادامه حفظ حیات آبی و خاکی استان در گروی اصلاح الگوی کشت است؛ اقدامات مقرون به صرفه برای کشاورزان همراه با بیشترین بازدهی از عوامل ترغیب‌کننده برای تغییر در شیوه کشاورزی و باغداری است.

ایمانیه ادامه داد: چند شرکت فناور و دانش‌بنیان، به صورت نمونه ۵ دشت استان را بر اساس الگوهای جدید، زیر کشت محصول ببرند و در پایان برداشت محصول، در صورت ایجاد تفاوت با نمونه فعلی و تاثیرگذار بودن، این شیوه‌ها به سایر مناطق نیز تسری یابد.

استاندار فارس افزود: شاید در برخی موارد برای انجام این مهم نیازمند اصلاح قانون باشیم که قطعاً باید در ابتدا پژوهش و اقدامات عملی آن نتیجه بخش بوده باشد.

وی، مشغله‌های زیاد برخی مدیران را دلیل توجه کمتر ایشان به مباحث علمی دانست و گفت: مدیران اجرایی به نخبگان علمی اعتماد کنند و امور تحقیقاتی و پژوهشی خود را به ایشان واگذار کنند تا پس از مطالعات لازم راه‌های علمی و عملی مناسب ارائه شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74257

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.