• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
مرکز جامع توانبخشی آفاق شیراز

مرکز جامع توانبخشی آفاق شیراز،مرکزی برای توانمند سازی کودکان ذهنی و جسمی

  • کد خبر : 74212
  • 10 مهر 1402 - 1:03
مرکز جامع توانبخشی آفاق شیراز،مرکزی برای توانمند سازی کودکان ذهنی و جسمی
مرکز جامع توانبخشی آفاق شیراز با کادری مجرب و تیم های درمان تخصصی، آمادگی دارد ، خدمات تخصصی آموزشی ،کاردرمانی و گفتاردرمانی را برای فرزندان دارای معلولیت ذهنی زیر ۱۵ سال ارائه نماید.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی  مرکز جامع توانبخشی آفاق شیراز، شهاب داوران مدیر مرکز جامع توانبخشی آفاق گفت : مرکز آفاق یکی از قدیمی ترین توانبخشی ها در استان پهناور فارس است که در راستای ارائه خدمات تخصصی توانبخشی کودکان زیر ۱۵ سال با مشکلات ذهنی و جسمی خدمات ارائه می دهد.
وی افزود مرکز آموزشی توانبخشی و پیش حرفه از سال ۱۳۷۷ با مجوز سازمان بهزیستی در حال فعالیت است و خدمات کاردرمانی، گفتاردرمانی ،آموزش ذهنی، روانشناسی ، بازی درمانی ، هنر درمانی ، نقاشی ، هنرهای نمایشی با همکاری روانپزشک و شنوایی شناسی را ارائه می دهد .
مدیر مرکز روزانه جامع توانبخشی آفاق یادآور شد : اهداف این خدمات در واقع برای بهبود وضعیت حرکت ، تعادل و تقویت حرکات ظریف و درشت ، تسهیل و بهبود مهارت های کلامی و گفتاری ، کمک به بهبود استقلال فرد و کاهش وابستگی به خانواده ، تقویت مهارت های فردی و اجتماعی ، کاهش و حذف اختلالات رفتاری ، کمک به جهت ورود به مدرسه ، تقویت مراحل ترسیم از صحیح گرفتن قلم تا درست نوشتن ، ارتقا و تقویت توجه و تمرکز و درواقع تحول بنیادین در فرد است .
وی افزود : آموزش در این مرکز بر پایه روش های به روز و نوین دنیا است ، درمانگران براساس فرم های تخصصی دائم وضعیت فرد را ارزیابی و مقایسه می کنند . پس از مشخص شدن وضعیت توانخواه برنامه های آموزشی فرد بر اساس نقاط ضعف و قوت او برنامه ریزی و اجرا می شود .
در واقع موفقیت این برنامه ریزی بر اساس همکاری توانخواه است و اگر خللی در اجرای برنامه آموزشی و درمانی رخ دهد بر اساس ارزیابی مشکل در رفع آن توسط کارشناسان مربوطه اقدام عاجل می شود .
مواردی که جهت توانمندسازی امکان پذیرش در این مرکز را دارند ، کودکان با اختلال رشدی ، توانخواهان زیر ۱۵ سال با شدت معلولیت خفیف، متوسط و شدید، و بخش پیش حرفه از ۱۵ تا ۳۵ سال با شدت شدید است .
داوران در پایان افزود : مرکز جامع توانبخشی آفاق آمادگی دارد در کنار خانواده ها در بخش روزانه خدمات تخصصی خود را جهت توانمند سازی توانخواهان ارائه دهد و عملکرد مرکز در سنوات گذشته نشان از اهتمام همکاران بنده در بخش ارائه خدمات تخصصی توانبخشی به کودکان نیازمند است و ضمن اعلام آمادگی جهت پذیرش در مرکز با توجه به محدویت موجود خانواده بصورت حضوری جهت پذیرش در مرکز مراجعه نمایند
آدرس: پل باغ صفا خیابان فردوسی بعد از کوچه ۲۰ پلاک ۲۴۰ توانبخشی آفاق شماره تماس ۳۲۳۳۱۷۸۵
۰۹۱۷۵۶۲۴۵۳۵
Afagh.rehab.center اینستاگرام صفحه

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=74212

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.