• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس؛

مشارکت‌های مردمی؛ راهکاری برای افزایش حفاظت محیط زیست

  • کد خبر : 73975
  • 07 مهر 1402 - 16:21
مشارکت‌های مردمی؛ راهکاری برای افزایش حفاظت محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به فعالیت تشکل‌های مردمی در این عرصه گفت: شارکت‌های مردمی تعریف شده، برنامه‌ریزی شده، شفاف، صادقانه، بدون حاشیه و هوشمندانه راهکاری دقیق برای افزایش حفاظت در عرصه‌های محیط زیست است.

به گزارش سحاب پرس، عطا پورشیرزاد امروز، ۷ مهرماه در نشست ماهیانه تشکل‌ها با تقدیر از حضور دوستداران محیط زیست و همراهی تشکل‌ها برای رفع چالش‌ها در مناطق تحت مدیریت اظهار کرد: به دنبال ایجاد همراهی، اخوت و هفکری بیشتر با تشکل‌های محیط زیست هستیم و هر گونه دست کمک و همکاری در این عرصه را به گرمی می‌فشاریم.

وی با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی تعریف شده، برنامه‌ریزی شده، شفاف، صادقانه، بدون حاشیه و هوشمندانه راهکاری دقیق برای افزایش حفاظت در عرصه‌های محیط زیست است، افزود: تعامل با مسئولان اجرایی، انتظامی، قضایی، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان رویکردی است که در ارتباط با حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است و مشارکت مردمی می‌تواند به این تعاملات بیفزاید.

پورشیرزاد تصریح کرد: در عین حال محیط زیست حوزه‌ای مهم و حاکمیتی است، تشکل‌ها می‌توانند با ارتباط لحظه‌ای و فعال ما را در پیمودن این راه دشوار یاری کنند. آموزش محیط زیست از واحدهای فعال است و در عین حال نمی‌تواند همه نیازهای آموزشی را رفع کند، لذا تشکل‌های محیط زیست می‌توانند در عرصه آموزش و انتقال مفاهیم هم به ما کمک کنند.

وی با معرفی سلطانی به عنوان رابط تشکل‌ها و محیط زیست از اعضای تشکل‌ها خواست تا با همفکری و تعامل راه را برای افزایش ضریب حفاظت در این عرصه‌ها هموارتر کنند، و سپس افزود: اعضای تشکل‌های محیط زیست افرادی اخلاق‌مدار هستند و همواره در حریم اخلاق و آموزه‌های اخلاقی حرکت کرده‌اند و از حاشیه به دور بوده‌اند، حفظ همین رویکرد می‌تواند دریچه‌های روشن و موثر و بهتری برای توسعه پایدار و حفظ ارزش‌های محیط زیست بگشاید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با تأکید بر اینکه ما افتخار می‌کنیم که اعضای تشکل‌ها بدون لکنت زبان و با شفافیت و مطالبه‌گرانه با ما سخن بگویند و خواسته ‌ای خود را مطرح کنند، گفت: بخشی از ضمانت‌هایی که برای رسیدن به توسعه پایدار وجود دارد و دوستداران محیط زیست را دلگرم می‌کند، همین است که ارتباطات با تشکل‌های محیط زیست شفاف و بدون تشریفات دست و پا گیر و روان باشد.

وی ضمن تأکید بر حضور پر رنگ تشکل‌های مردم نهاد گفت: تشکل‌های محیط زیست بسیار ارزشمند هستند و حتی حضور یک تشکل هم می‌تواند برای حفظ بهتر تالاب‌ها و جنگل‌ها و منابع طبیعی موثر و مفید باشد.

نظارت بر فرونشست‌ها و افت سفره‌های زیر زمینی آب،  پایش مستمر و بیشتر آلودگی‌های صنعتی دشت زرقان، تلاش برای اطمینان بخشی به وجود هوا، آب و خاک سالم، نظارت بر خروح خودروهای آلوده کننده هوا، پایش سموم کشاورزی و نظارت بر تولیدات کشاورزی، نظارت بر مجوزهای صنایعی که احتمال آلایندگی دارند، تلاش برای احیای تالاب‌های خشکیده استان، نظارت بیشتر بر شکار و صید غیر مجاز و مقابله با زمین‌خواری و جنگل خواری از دیگر مطالبات تشکل های محیط زیست بود که مطرح شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=73975

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.