• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

مبارزه با تروریسم نیازمند همفکری پیروان ادیان الهی است

  • کد خبر : 73760
  • 06 مهر 1402 - 2:44
مبارزه با تروریسم نیازمند همفکری پیروان ادیان الهی است
یکی از کشیش‌های ارتدوکس قبطیان مصر با تأکید بر اینکه پیروان ادیان الهی باید با تهدید تروریسم مبارزه کنند، گفت: این مبارزه نیازمند جمع شدن فرهنگ، فکر و هنر و ادب است.

به گزارش سحاب پرس، کشیش دومانیوس، از کلیسای ارتدوکس قبطیان مصر در دهمین نشست تخصصی ملی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» در شیراز، با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت پیروان ادیان الهی گفت: ما مسلمانان و مسیحیان و پیروان اهل بیت(ع) همدیگر را دوست داشته و به رغم اختلاف عقیده و جنسیت و … باید پشت هم ایستاده و با تهدید تروریسم مبارزه کنیم. البته این مبارزه نیازمند جمع شدن فرهنگ، فکر و هنر و ادب است چرا که تروریسم یک پروژه فکری و  یک ارث غیر صحیح و نامشروع است.

وی تأکید کرد: باید با کمک همدیگر افکار صحیح را به‌جای این افکار ظلمانی منتشر کنیم، همانطور که امام علی(ع) فرمودند دین جز دوست داشتن نیست.

دومانیوس  با بیان اینکه تروریست همیشه به فکرهای اشتباه استناد می‌کند، گفت: کتب مسلمانان مملو از حقوق است، مانند کتاب رساله حقوقی امام سجاد(ع) که ۵۰ حقوق را بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه تروریسم بر پایه بعضی از ریشه‌های تندروی‌ برپا شده است در حالی که تفکر اسلام با اسلحه همخوانی ندارد، به قرآن‌سوزی‌های اخیر در کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: کسانی که قرآن را می‌سوزانند به خود ضرر رسانده‌اند اما آن کسی که قرآن را به اشتباه تفسیر کند به همه مسلمانان اهانت کرده است.

دومانیوس در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، گفت: من نیز تجربه دیدن حملاتی چون حمله به شاهچراغ(ع) را دارم. در ۷ سالگی کلیسایی که در آن عبادت می‌کردم سوزانده شد و در۱۲ سالگی هنگام عبادت در کلیسا، به آنجا حمله شد و سر از تن نگهبان مسلمان کلیسا جدا شد. همچنین در سال ۱۹۹۳ به دانشکده دینی که در آنجا بودم حمله و مدیرش کشته شد اما وقتی فهمیدم که خداوند از من حمایت می‌کند، تصمیم گرفتم در راه دین قدم بردارم و سه کلیسا ساختم که اولی سال ۲۰۰۲ و آخرین آن در ۲۰۱۲، در زمان اخوان المسلمین سوزانده شد.

وی با تصریح اینکه جنایت‌های تروریستی در نقاط مختلف عالم رخ می‌دهد، گفت: دوستم به دلیل کاهن بودن کشته شد و سال گذشته کلیسای دیگری سوزانده و ۴۲ نفر دیگر کشته شدند. در حمله خونین در ۲۴نوامبر ۲۰۱۷، ۳۰۰ نفر از نمازگزاران مصر کشته شدند اما شهید سلیمانی کشته نشده و صدای شهدا بلند خواهد ماند.

این کشیش ارتدوکس ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) افزود: تکفیری‌های تروریست که مدعی مسلمانی هستند، تنها اسلام‌نماهایی هستند که اسلام از آنان برائت می‌جوید.

وی اشاره به تجربه حضور خود در ایران اسلامی افزود: با چشمان خود روح‌های انسانی در مشهد و قم دیدم که باید در مقابل آنان سر تعظیم فرود آورد. همچنین در ایران مشاهده کردم، مسیحیان و مسلمانان زندگی مسالمت‌آمیز در تهران دارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=73760

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.