• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
هیات ورزش های همگانی استان فارس

مسابقات لیوان چینی بمناسبت هفته دفاع مقدس در نی ریز برگزار شد

  • کد خبر : 73506
  • 02 مهر 1402 - 9:45
مسابقات لیوان چینی  بمناسبت هفته دفاع مقدس در نی ریز برگزار شد
مسابقات لیوان چینی بمناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان نی ریز با استقبال پور شور کودکان و نوجوانان برگزار شد .

 

به گزارش روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس، علیرضا غلامیان سرپرست ورزش همگانی استان فارس گفت : مسابقات لیوان چینی بمناست هفته دفاع مقدس به میزبانی شهرستان نی ریز و در سطح دختران و پسران  به میزبانی شایسته این شهرستان برگزار شد .

وی افزود : رشته لیوان چینی قدمت ده ساله در استان فارس داره و این رشته مورد استقبال زیاد نوجوانان و کودکان دارد ، بیشترین بازیکنان این رشته در این دو رده سنی هستند این رشته باعث افزایش تمرکز و هماهنگی بین عصب و عضله و ایجاد افزایش عملکرد دو نیمکره مغز میشود.
کودکانی که دارای دوچار گچ نویسی و با فاصله نویسی هستند و یا دچار مشکل در محاسبات ریاضی هستند با تمرین و فعالیت در این رشته تا حد زیادی این اختلال برطرف خواهد شد.

وی گفت   این رشته به جهت رفع اختلال یادگیری به عموم سفارش میکنیم و در واقع این بازی یک بازی انفرادی ، تیمی است که در سن کودکی و نوجوانی که باعث می شود  کار گروهی بالا برود و کودکان در کنار هم بودن را بیشتر حس کنند .
سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس افزود : ایجاد همدلی و وحدت را در این رشته باعث می شود در آینده کودکان و نوجوانان با تمرکز بالا و با دقت بالا یا هوشمندی را داشته باشند و کار گروهی باعث وحدت می شود .

نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

غلامیان افزود : نگاه توسعه ورزش همگانی در فارس به سوی گسترش از دور ترین نقاط تا مرکز استان است و انتصاب های مسئولین کمیته ها نشان از برنامه ریزی مدون هیئت رئیسه برای ارتقای و توسعه ورزش همگانی است.

فرج زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نی ریز گفت : پنجمین دوره از مسابقات لیوان چینی یادواره ی سرداران شهید نی ریز و قهرمانی فارس به میزبانی نی ریز برگزار شد .

وی افزود به مناسبت هفته دفاع مقدس این مسابقات با حضور تیم های از نی ریز ، داراب، خفر ، استهبان، کازرون و جهرم برگزار شد .
از تلاش های سرپرست کمیته لیوان چینی خانم قلی پور و غیاثی رئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان نی ریز که زحمات این دوره از مسابقات رو کشیدند تقدیر از حضور ارزشمند آقای غلامیان به عنوان سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس در این رقابت تشکر میکنم .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=73506

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.