• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان فارس:

امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت ضامن زندگی سالم و سعادتمندانه انسانها است

  • کد خبر : 7345
  • 10 شهریور 1399 - 19:02
امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت ضامن زندگی سالم و سعادتمندانه انسانها است
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوار ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهید رجائی و باهنر تصریح کرد: عملکرد قضات دستگاه قضایی باید اعتماد ساز و امید آفرین برای مردم باشد.

ربیع اله قربانی در ادامه افزود: رسیدگی قضایی باید به کیفیتی باشد که اثر آن ایجاد احساس امنیت برای مردم و ایجاد احساس ناامنی برای مجرمین، هنجارشکنان و افراد ناقض قوانین و مقررات باشد.

وی گفت: پیشرفت علم و تکنولوژی در صورتی که آراسته به زیور اخلاق نباشد منشأ انحرافات و انحطاط است و آثار تخریبی مادی و معنوی برای جامعه بشری به دنبال خواهد داشت.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس با بیان این که گسترش فناوری های نوین به خصوص فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی باعث سرعت بخشیدن به افزایش جرم در جامعه می شود خاطر نشان کرد: در پشت موج افزایش دهنده جرم در جامعه بشری اراده های سیاسی و اقتصادی وجود دارد که در قالب جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و مافیای بزرگ جرم به دنبال تخریب هویت ملی و فرهنگی جوامع می باشند. جامعه اسلامی ما بیشتر از دیگر جوامع در معرض این هجوم ناجوانمردانه است.

قاضی قربانی بهترین راهبرد برخورد با جرم و ناهنجاری های اجتماعی را اقدام پیشگیرانه در حد امکان و برخورد کیفری در حد ضرورت دانست.

وی در ادامه سخنان خود در این مراسم تأکید کرد: با تأسی از مکتب عاشورایی و حضرت سیدالشهدا (ع) تمامی دستگاه های فرهنگ ساز بایستی تمام تلاش خود را جهت جهل زدایی در جامعه و افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ قانونمندی و قانون گرایی معطوف دارند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بابیان اینکه: انگیزه اصلی حضرت امام حسین (ع) از نهضت عاشورا اصلاح امت و احیای امر به معروف نهی از منکر است بیان داشت: شأن مردمی اجرای فریضه حسنه امر به معروف و نهی از منکر بر اساس احساس تکلیف عامه مردم جهت سلامت جامعه، خیرخواهی و تواصی به حق، ترویج خوبی ها و نهی از بدی هاست.

وی گفت : شأن حکومتی امر به معروف و نهی از منکر اعمال ضمانت اجرایی قانونی و موازین شرعی توسط دستگاه های ذیربط به خصوص قوه قضائیه می باشد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس گفت: به لحاظ پیوند سرنوشت افرد جامعه به یکدیگر حق نظارت فرد بر اجتماع یک حق طبیعی امر به معروف و نهی از منکر یک امر منطقی و منافاتی با آزادی و اختیار خدادادی انسانها ندارد و در حقیقت ضامن زندگی سالم و سعادتمندانه انسانها همراه با آزادی آنهاست.

این مقام قضایی استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای شأن فردی یا مردمی و حکومتی امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را به سمت جامعه پاک مبتنی بر اخلاق، معنویت، عقلانیت و عدالت هدایت می کند.

وی در پایان گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش، وفای به عهد درقراردادهای فردی و اجتماعی و تعاون و همکاری در امور نیک در جامعه باعث کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و استحکام پیوندهای اجتماعی
می باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر ازسوی رئیس کل دادگستری استان فارس از اقدامات و تلاش های قاضی شاهرخ جابری رئیس سابق دادگستری کوار و همچنین حسن کشاورزی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تشکر و قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی، داریوش بوستانی به عنوان رئیس دادگستری این حوزه قضایی معرفی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7345

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.