• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1

نهضت ملی مسکن چه چالش‌های پیش رو دارد؟

  • کد خبر : 73021
  • 19 شهریور 1402 - 17:29
نهضت ملی مسکن چه چالش‌های پیش رو دارد؟
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از کمیسیون اقتصادی مجلس درباره کوتاهی بانک‌ها در پرداخت ۲۰ درصد تسهیلات نهضت مسکن ملی، درخواست بررسی کرد.

به گزارش سحاب پرس،جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره کوتاهی بانک‌ها در پرداخت ۲۰ درصد تسهیلات نهضت مسکن ملی گفت: کمیسیون اقتصادی باید بررسی کند که مشکل بانک‌ها چیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وقتی نرخ سود سپرده‌ها ۲۳ درصد است و نرخ سود تسهیلات ساخت در پروژه‌های نهضت مسکن ملی به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است، برای بانک‌ها صرف ندارد که بخواهند ضرر کند و تسهیلات مربوط به حوزه مسکن را پرداخت کند.

وی افزود: دولت درحال‌حاضر در شرایطی است که اگر بخواهد برای بانک‌ها خط اعتباری باز کند، خود آن باعث افزایش پایه پولی و حجم نقدینگی و تورم می‌شود. دولت باید تمرکز خود را بر بحث واگذاری زمین بگذارد. این موضوع در اولویت است.

قادری در مورد اقدامات مسئولان در حل چالش‌های مسکن ملی گفت: «شورای شهرسازی روند کندی در این حوزه دارد. به عنوان مثال درحال‌حاضر در شیراز پنجاه هزار متقاضی در نقاط واگذاری زمین وجود دارد. در گام اول باید بحث تامین زمین حل شود به مرور تورم کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: دولت درحال‌حاضر در شرایطی است که اگر بخواهد برای بانک‌ها خط اعتباری باز کند، خود آن باعث افزایش پایه پولی و حجم نقدینگی و تورم می‌شود.

نماینده مجلس در خصوص تامین نقدینگی بانک‌ها افزود: باید سود سپرده‌ها را پایین بیاورند، شاید از این طریق بتوانند نقدینگی را به سیستم بانکی برگردانند و از این راه از محل سپرده‌های مردم تسهیلات بدهند، زیرا اگر دوباره افزایش پایه پولی و در نتیجه تورم شدیدتر داشته باشیم، مشکلات جدی تری پیش رو خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=73021

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.