• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0

مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است

  • کد خبر : 72994
  • 18 شهریور 1402 - 23:16
مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، مهم‌ترین وظیفه آموزش‌ و پرورش را ترویج و تبیین سبک ایرانی ـ اسلامی عنوان کرد و گفت: سبک زندگی اجتماعی مهم‌ترین بخش سبک ایرانی ـ اسلامی است که در سند تحول از آن به عنوان ساحت تربیتی، اجتماعی، سیاسی یاد شده است.

به گزارش سحاب پرس،سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۱۸ شهریورماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر ضرورت اجرای سند تحویل بنیادین تأکید کرد و گفت: سند تحول آموزش‌ و پرورش که باید طبق قانون با مشارکت تمام دستگاه‌ها اجرا می‌شد اما اجرای آن با وقفه ۱۲ ساله مواج شد.

وی با بیان اینکه قانون مدیریت واحد یکپارچه شهری نیز در پروسه معطلی قرارگرفته است، به تاکید شهردار شیراز بر ارتقای فرهنگ شهروندی مبتنی بر تربیت اشاره کرد و افزود: کلیدواژه‌ای که شهردار شیراز به آن اشاره دارد، تربیت شهروند خوب است.

حسینی ادامه داد: همانگونه که در نظام اسلامی نیز بر این باوریم که نظام جز «تربیت» وظیفه‌ای دیگر ندارد؛ پس این یک فرصت مغتنم برای آموزش‌ و پرورش به شمار می‌رود و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این باره همراهی کافی را دارند.

وی، مهم‌ترین وظیفه آموزش‌ و پرورش را ترویج و تبیین سبک ایرانی ـ اسلامی عنوان کرد و گفت: سبک زندگی اجتماعی مهم‌ترین بخش سبک ایرانی ـ اسلامی است که در سند تحول از آن به عنوان ساحت تربیتی، اجتماعی، سیاسی یاد شده است. یکی از ۷۲ توصیه رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز سبک زندگی است.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار گفت: در شهرداری و در مباحث آموزش‌وپرورش می‌توان با سرمایه‌گذاری زیرساختی و یا فرهنگی، اجتماعی ورود کرد.

وی بیان کرد: مدیریت فعلی شیراز، به سرمایه‌گذاری فرهنگی ـ اجتماعی اعتقاد دارد و آموزش‌ و پرورش باید از این فرصت استفاده کند که به‌عنوان نمونه رصدخانه‌های معلم و باغ‌های خانواده و… قابل توسعه است و با این قبیل موضوعات می‌توان شاهد شکوفایی بیشتری بود.

محمدیان همچنین به حضور فرزاد بادپا در این جلسه اشاره و و را مصداق بارز آیه «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» توصیف کرد و افزود: ما به معرفی الگوهای خوب برای دانش‌آموزان نیاز داریم، چرا که در دوسال بیماری کرونا، الگوی دانش‌آموزان، چهره‌های بی‌هویت در فضای مجازی بود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: معلمان باید ضمن الگو بودن خود، الگوپروری در دانش‌آموزان را اولویت قرار دهند؛ چراکه هر جامعه‌ای برای ادامه حیات خود به تولید سرمایه اجتماعی نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=72994

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.