• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0
مدیر تعاون روستایی استان فارس؛

بهره برداری از ۴۵ پروژه احداثی و تکمیلی تعاون روستایی در هفته دولت

  • کد خبر : 71927
  • 07 شهریور 1402 - 10:14
بهره برداری از ۴۵ پروژه احداثی و تکمیلی تعاون روستایی در هفته دولت
مدیر تعاون روستایی استان فارس گفت: 45 پروژه احداثی و تکمیلی با اعتبار 15 میلیارد تومان توسط تعاون روستایی استان فارس در هفته دولت به بهره برداری می رسد و جایگاه پخش فرآورده های نفتی تعاونی های روستایی به مناسبت هفته دولت راه اندازی می شود.

به گزارش سحاب پرس، سید کاظم موسوی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: هفته دولت هفته معرفی خدمات دولت است و مردم باید نسبت به خدمات آشنا شوند.

مدیر تعاون روستایی استان فارس با اشاره به اینکه این نهاد بر پایه مشارکت مردم شکل گرفت و نهاد مردمی است که خدمات از تعاونی هایی که از سوی مردم شکل می گیرد، ارائه می کند، یادآور شد: ۶۰۰ تعاونی در حوزه های مختلف را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال قبل اصلاح سند توسعه تعاون را مطرح و سپس ابلاغ شد، افزود: جذب ۴۵ درصد سرمایه گذاری های انجام شده را در کل کشور در بخش تعاون، جذب حداقل ۱۵ درصد از نقدینگی در پروژه های بومی و ملی تعاون و افزایش حجم بخش تعاون به ۲۵ درصد از تولید ناخالص از جمله مواردی بود که در اصلاح سند توسعه تعاون مد نظر قرار گرفت و به لحاظ کمی هم افزایش ۶۵ درصد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از مولفه هایی است که در سند آمده است.

وی با اشاره به اینکه خرید گندم به عنوان محصول استراتژیک در کشور محسوب می شود، اظهار کرد: توسعه کشت گندم را در دستور کار قرار داد و جهت دیم زار ها را در دستور کار قرار داده ایم و افزایش قیمت گندم نسبت به ۲ سال قبل بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته و فارس رتبه دوم برداشت گندم را داشت.

موسوی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ مرکز خرید در فارس گندم را تحویل می گیرند، گفت: تعاونی های روستایی در مناطق محروم وظیفه خرید گندم را به عهده دارند و از یک میلیون تن خریداری شده، حدود ۶۲۰ تن توسط تعاونی های روستایی خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه محصولاتی که وارد مرحله خرید می شود از لحاظ کیفی مورد بررسی قرار می گیرند، تاکید کرد: ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم بین تعاونی ها توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی استان فارس در پاسخ به سئوالی در مورد گندم های آبیاری با فاضلاب هم گفت: کنترل برای تخریب فاضلاب هایی که به کشت منجر می شد، انجام شده و تمام آن مسیرهای فاضلاب که به سمت مزارع می آمد، به طور کامل تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز ۳۰ درصد اعضای تعاونی های پایش انجام شده اند، افزود: ۴۰۰ هزار نفر عضو در تعاونی های روستایی و کشاورزی هستند.

دکتر موسوی، فعال سازی کارخانه ذرت خشک کنی فیروزآباد، فعال سازی کارخانه تولید بذر پنبه، راه اندازی مجدد کشتارگاه پاسارگاد مرغ و ایستگاه تولید بذر سیب زمینی جنوب کشور در اقلید و همچنین فعال سازی مزرعه ۷۰ هکتاری کشت پنبه از جمله اقدامات این سازمان برای توسعه کشاورزی بوده است، تاکید کرد: جایگاه پخش فرآورده های نفتی تعاونی های روستایی به مناسبت هفته دولت راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه تمام اتحادیه های استانی در تشکل های ملی حضور دارند، افزود: ۴۵ پروژه احداثی و تکمیلی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان توسط تعاون روستایی استان فارس در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71927

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.