• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0
به همت سازمان دانش آموزی استان راه اندازی شد:

‌مدرسه فضای مجازی با رویکرد فرهنگی و تربیتی در فارس/ رکورد عضویت در سازمان دانش‌آموزی فارس شکسته شد

  • کد خبر : 71453
  • 01 شهریور 1402 - 18:37
‌مدرسه فضای مجازی با رویکرد فرهنگی و تربیتی در فارس/ رکورد عضویت در سازمان دانش‌آموزی فارس شکسته شد
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: امسال ۲۰۰ هزار نفر معادل یک چهارم جمعیت دانش‌آموزی فارس عضو این سازمان شدند که این رویداد بی سابقه بوده و رکوردهای عضویت را جابجا کرد.

به گزارش سحاب پرس، مرتضی کریمی با بیان اینکه رکورد تعداد اعضای سازمان دانش آموزی فارس تا سال گذشته ۱۴۰ هزار نفر بود، اظهارداشت:فارس در میزان کمی و کیفی فعالیت‌های دانش آموز محور پیشتاز استان‌های کشور است و این امر با عبور از نگاه سنتی به فعالیت‌های تربیتی و با رویکرد نو و تحولی محقق و خانواده سازمان دانش آموزی استان فارس ۲۰۰ هزار تایی شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اعلام اینکه طی یک سال و نیم گذشته میانگین سن مدیران سازمان دانش‌آموزی در مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش فارس به ۳۰ سال کاهش یافته است، افزود: برای نخستین بار در سطح کشور مدرسه فضای مجازی با رویکرد فرهنگی و تربیتی مبتنی بر تقویت سواد رسانه دانش‌آموزان راه‌اندازی شد.

وی در بخش دیگری تاسیس باشگاه مهارت را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در آن مهارت‌های تربیت اجتماعی را در ارتباط با خود، خانواده، هم‌سالان و محیط زیست فرامی‌گیرند و همچنین سومین اقدام شاخص در فارس، تاسیس مرکز گردشگری و اردویی سازمان دانش‌آموزی فارس است.

کریمی بیان کرد: اردو‌های هویتی به طور جدی در دستور کار سازمان دانش‌آموزی فارس قرارگرفته و با بردن دانش آموزان به مکان‌هایی مانند شاهچراغ (ع)، حافظیه و تخت جمشید در فضایی تخصصی برای تقویت هویت ملی، اسلامی و تاریخی دانش‌آموزان تلاش می‌شود تا منجر به شکل گیری اعتماد به نفس و اعتقاد به “ما می‌توانیم” در آن‌ها شود.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس از برپایی سه دوره اردوی زیارتی ویژه دانش آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: در چهارمین دوره این اردوها جمعه پیش رو اعزام ۵۰۰ دانش آموز این استان به مشهد مقدس آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه تا کنون دو هزار دانش آموز زیارت‌اولی فارس به مشهدالرضا اعزام شده‌اند گفت:پیش بینی می‌شود با تداوم این اردوها تا ۱۴۰۳ هیچ دانش‌آموز این استان به دلیل مشکلات از زیارت حرم رضوی محروم نباشد.
کریمی اضافه کرد: شیراز نیز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) به زودی میزبان دانش‌آموزان زیارت اولی دیگر استان‌های کشور است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان، اعلام کرد: سازمان دانش‌آموزی در پیاده روی اربعین ۲ موکب با شماره یک‌هزار و ۶۷۸ و ۶۲۷ دارد که مرکز فارس میزبان یکی از آن‌ها است و فعالیت‌های فرهنگی موکب اداره کل آموزش و پرورش فارس در کربلا نیز به عهده سازمان دانش‌آموزی است.

وی با بیان اینکه سوگواره اهلی من العسل طی سال‌های گذشته با حضور پر شور نوجوانان پسر برگزار شده، اذعان کرد: جای خالی سوگواره‌ای ویژه دختران احساس می‌شد که بسته نذر قدم‌های رقیه تهیه شد که قرار است با تمرکز بر رشادت‌های تبیینی کربلا و دختران دشت نینوا در سراسر فارس برپا شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: در پایان سال تحصیلی هفت هیات اندیشه ورز با حضور دانش آموزان شکل گرفت تا به نقد و بررسی برنامه‌های سال گذشته و پیشنهاد و تدوین برنامه‌های سال تحصیلی پیش رو بپردازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71453

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.