• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس؛

کشف ۱۱۵۰ کیلوگرم سم و کود غیرمجاز در شیراز 

  • کد خبر : 71340
  • 31 مرداد 1402 - 17:21
کشف ۱۱۵۰ کیلوگرم سم و کود غیرمجاز در شیراز 
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس با اشاره به شناسایی یک واحد عرضه غیرمجاز در زمینه نهاده‌های کشاورزی در شیراز، از کشف ۱۱۵۰ کیلوگرم سم و کود فاقد مجوز آماده عرضه در این مرکز خبر داد.

جاوید عباسی سه‌شنبه ۳۱ مردادماه به خبرنگاران گفت: در این واحد غیرمجاز تولید نهاده‌های کشاورزی، بالغ بر ۱ تُن سم و ۱۵۰ کیلوگرم کود بسته‌بندی شده غیرمجاز، کشف شده است.

او ادامه داد: فرد متخلف سموم دفع آفات نباتی را در بسته بندی‌های غیر مجاز و بدون مجوز های لازم به بازار عرضه می‌کرد از این رو تمام سموم و کودهای کشف شده جمع آوری و به انبار حفظ نباتات این استان منتقل شد.

عباسی با بیان اینکه فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی شده است، گفت: کارگروه پایش و ساماندهی داروخانه‌های گیاهپزشکی استان  فارس متشکل از نمایندگان حفظ نباتات، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در راستای ساماندهی شبکه توزیع نهاده‌های کشاورزی و ارتقاء امنیت غذایی به طور جدی مشغول به فعالیت و اقدامات نظارتی است.

او با تاکید بر اینکه عمومی شهروندان فارس باید سموم دفع آفات نباتی مورد نیاز خود را بر اساس توصیه‌های کارشناسان از داروخانه‌های مجاز تهیه کنند، ابراز کرد: به منظور کنترل آفات و بیماری‌های درختان  و گل‌های آپارتمانی در منازل مسکونی می‌توان از آفت کش‌های گیاهی و یا مواد غیر شیمیایی استفاده کرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس افزود: خرید سموم از مراکز غیر مجاز مثل گلخانه‌ها و در بسته بندی‌های خانگی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری بر روی سلامت افراد خانواده به ویژه کودکان و سالمندان به جای بگذارد، زیرا که فاقد هر گونه علائم هشدار دهنده، دستورالعمل مصرف و اقدمات احتیاطی و مراقبتی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71340

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.