• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
7
مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس خبر داد:

راهیابی ۶ اثر نماشی از فارس به هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت

  • کد خبر : 7103
  • 03 شهریور 1399 - 21:55
راهیابی ۶ اثر نماشی از فارس به هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت
مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس از راهیابی 6 اثر از استان فارس به هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان فارس، اصغر گروسی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: ۵ اثر در بخش صحنه ای همراه با یک اثر در بخش خیابانی موفق به راهیابی به مرحله دوم این جشنواره شده اند.

وی افزود: از میان ۵۴۱ اثر ارسالی به دبیرخانه ۷۰ اثر به این مرحله راه یافته اند که نمایش های اروند امشب را فراموش نخواهد کرد نوشته مسعود احمدی به کارگردانی سیدامین پرس، آنجا که آب ما را می برد نوشته فرهاد ارشاد به کارگردانی محمدصادق علیپور از جمله این آثار هستند.

کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس ادامه داد: نمایش مزار شریف نوشته محمد عارف به کارگردانی زهرا اسدافروز، قاسم غریب نوشته اسماعیل سلیمانیان به کارگردانی محمد فروزانی و نمایش فرار بزرگ (خاطرات موتور سیکلت) به نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی دیگر آثار راه یافته بخش صحنه ای این رویداد هستند.

وی گفت: نمایش فرار بزرگ از تولیدات واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس است که با نگاهی متفاوت به مقوله جنگ و دفاع مقدس پرداخته است. علاوه بر این تنها اثر راه یافته از فارس در بخش خیابانی نمایش قهرمان به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی و بازی  علیرضا داننده فرد نیز از تولیدات این واحد است.

گروسی افزود: این رویداد قرار است در نیمه اذرماه برگزار شود و بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره قرار است در صورت امکان به صورت حضوری و در غیر آن، به صورت مجازی اجرا گردد تا چراغ جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در چهلمین سالگرد اغاز دفاع مقدس خاموش نباشد.

وی در پایان اظهار داشت: راهیابی ۵ اثر از فارس مایه مباهات همه هنرمندان و اهالی نمایش فارس است و امید است با حمایت ارزنده مسوولان این ۵ اثر بتوانند در مرحله نهایی حضور یافته و برای فارس افتخار آفرینی کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7103

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.