• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
مدیرعامل آبفای فارس؛

امسال ٢٠٠ پروژه آب و فاضلاب در فارس به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 70502
  • 22 مرداد 1402 - 17:13
امسال ٢٠٠ پروژه آب و فاضلاب در فارس به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل آبفای فارس اعلام کرد که به مناسبت هفته دولت و دهه فجر امسال بیش از ٢٠٠ پروژه آبرسانی و فاضلاب با اعتباری معادل ۴ هزار میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

علی‌جان صادق‌پور یکشنبه ٢٢ مرداد در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو که به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، ضمن بیان اینکه فارس، استانی پهناور با ١٢٠ شهر و بیش از ۲ هزار روستا است، گفت: آبفای فارس، متولی خدمت در ۳۶ شهرستان این استان بجز، شیراز است.

صادق‌پور با اشاره به اینکه تنوع اقلیمی، تنوع منابع آبی و تعدد آنها موجب شده تا آبفای فارس با کار پیچیده‌ای مواجه باشد، گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، تابستان نسبتا موفقی پشت سر گذاشتیم و از اکنون برای تابستان سال آینده در حال برنامه ریزی هستیم.

او با اشاره به اینکه خرداد امسال سد رودبال برای آبرسانی به شهر فسا، ایج، داراب، حاجی آباد و تعدادی از شهرهای وابسته به شهرستان فسا احداث شد، گفت: آبرسانی نقاطی از شهرهای فسا، داراب و حاجی آباد با احداث سد رودبال تقویت شد.

مدیرعامل آبفای فارس عنوان کرد: ۱۶۳ حلقه چاه در سال گذشته و طی ماه‌های اخیر حفر و کف‌شکنی و مهندسی مجدد شدند. ٧٠٠ کیلومتر شبکه خط انتقال شامل بازسازی، توسعه و اجرای آن نیز انجام شده است.

صادق پور با بیان اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۱ نسبت به ١۴٠٠ حدود چهار برابر تامین شد، گفت: در اواسط نیمه دوم تابستان ۱۴۰۲ قرار داریم و توانسته‌ایم بیشترین مشکلات را کنترل کنیم تا رضایتمندی نسبی ایجاد شود.

او اعلام کرد که به مناسبت هفته دولت و دهه فجر امسال بیش از ٢٠٠ پروژه آبرسانی و فاضلاب با اعتباری معادل ۴۰۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل آبفای فارس عنوان کرد: از جمله این پروژه‌ها؛ ٧٢ پروژه آبرسانی در سطح ۲۶ شهر و ۲۱۰ روستاست  که ٨٠٠ هزار خانوار تحت پوشش این آبرسانی قرار می‌گیرند.

صادق‌پور عنوان کرد: در حوزه فاضلاب نیز ۵ تصفیه خانه با ۱۲۹۳ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری هستند که مجموع فاضلاب‌های استان به ۱۳ مورد می‌رسد.

او همچنین یادآور شد: کل مصوبات دور اول ریاست جمهوری به فارس به صورت ١٠٠ درصد اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفای فارس با بیان اینکه در حال حاضر ١.۵ برابر نیاز واقعی آب در استان تولید می‌شود، گفت: حدود ۲۰ شهر و ۴۰۰ روستای ما در تابستان امسال با تنش مواجه شدند که سریعا اقدامات جبرانی انجام و وضعیت آنها رو به بهبود قرار گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=70502

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.