• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
8
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس خبر داد:

چراغ هنر عاشورایی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام خاموش شدنی نیست

  • کد خبر : 7014
  • 30 مرداد 1399 - 20:53
چراغ هنر عاشورایی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام خاموش شدنی نیست
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس گفت: چراغ ادب و هنر عاشورایی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام خاموش شدنی نیست چرا که عاشورا حقیقتی زنده است که هرگز رنگ خاموشی نمی گیرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری فارس دکتر عبدالرضا قیصری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: حوزه هنری جدی تر از سال های قبل به  گرامیداشت حماسه عاشورا با زبان هنر اهتمام ورزیده و حاصل این امر مجموعه برنامه هایی است که در این ایم برگزار می شود.

وی افزود: نگاه خردورزانه رهبر فرزانه انقلاب که ملاک عمل را تصمیمات ستاد ملی کرونا اعلام کردند نصب العین ماست به همین سبب تلاش کردیم برنامه هایی طراحی کنیم که در چارچوب شیوه نامه های بهداشتی قرار داشته باشد.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس گفت: در سال های گذشته معمولا یک یا دو واحد هنری محور اصلی برنامه های ماه محرم ما بودند اما امسال مصمم هستیم در همه واحدها برنامه های فاخر و شایسته هنری داشته باشیم

وی ادامه داد: تولید و انتشار اثر تجسمی با محوریت یکی از اذکار عاشورایی برنامه محوری امسال حوزه هنری است که در حوزه هنرهای تجسمیروی می دهد البته این واحد نمایشگاه تجسمی با محور مقاومت عاشورایی را نیز در دستور کار خویش دارد.

دکتر قیصری ادامه داد: بهره گیری از سرود تولیدی سردار دل ها ویژه شهید سلیمانی به مناسبت اولین محرم پس از شهادت این سردار رشید اسلام نیز در دستور کار واحد موسیقی و سرود قرار گرفته است

وی افزود: در حوزه های ادبیات و پایداری در صدد برگزاری برنامه های غیر حضوری با پخش مستقیم هستیم که شامل شب خاطره غیر حضوری زنان عاشورایی و شب شعر حماسی عاشورایی است

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس گفت: در واحد آموزش و پژوهش  دو برنامه تلویزیونی  و رادیویی با عناوین تجلی عاشورا در یادمان های دفاع مقدس فارس و گفت و گو در باب ادبیات عاشورایی و مقاومت طراحی شده که ان شاءالله اجرایی خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با یاری خداوند متعال و عنایت حضرت سیدالشهدا  بتوانیم معرفت عاشورایی را در قالب این رویدادهای هنری  در فضای فرهنگی و اجتماعی استان ترویج کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7014

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.