• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
رئیس سازمان بازرسی کل کشور؛

سرمایه‌گذار نباید برای مجوز از هفت‌خان بگذرد

  • کد خبر : 69969
  • 16 مرداد 1402 - 19:33
سرمایه‌گذار نباید برای مجوز از هفت‌خان بگذرد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از بروکراسی اداری برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری گفت: چرا باید یک سرمایه‌گذار برای دریافت مجوز هفت‌خان رستم را طی کند.

ذبیح‌الله خدائیان دوشنبه ۱۶ مرداد در جلسه هم‌اندیشی رؤسای تشکل‌های اقتصادی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های این استان بیان کرد: زمین این استان زرخیز است و معادن بسیار ارزشمندی دارد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، خدائیان به علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران حوزه خلیج فارس به سرمایه‌گذاری در استان فارس اشاره و اضافه کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها، فارس باید استانی توسعه یافته باشد و هیچ منطقه محرومی در آن وجود نداشته باشد اما اینگونه نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از عدم توسعه یافتگی استان فارس در بخشی از حوزه‌ها افزود: این استان با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد اما آنگونه که باید توسعه نیافته است بر این اساس باید همه همدل بود و برای توسعه  فارس قدم برداشت.

خدائیان به برخی از مشکلات کارآفرینان در کشور اشاره و اظهار کرد: آیا شرایط کار برای کارآفرینان و تولیدکنندگان یک شرایط مساعدی است یا باید با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

وی به چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان از جمله تجهیزات و تامین مواد اولیه اشاره و اظهار کرد: کالا صادر می‌شود اما برای ورود ارز آن به کشور با مشکل مواجه هستند و بعد از آن بازهم با مشکل روبه رو هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از پیش نیازهای رونق تولید را ثبات اقتصادی عنوان و تصریح کرد: آیا تولیدکننده برای تامین مواد اولیه خود به راحتی می‌تواند ارز تهیه کند؟ آیا صدور بخشنامه‌های متعدد و لغو آن در کشور مشکلاتی را به همراه نداشته است؟

وی با انتقاد از بروکراسی اداری برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری گفت: چرا باید یک سرمایه‌گذار برای دریافت مجوز هفت خان رستم را طی کند و با وجود پیگیری‌های متعدد دولت و سازمان بازرسی صدور مجوزها همچنان الکترونیکی نیست و امضاهای طلایی همچنان وجود دارد.

خدائیان از موارد مذکور به عنوان سد پیش روی تولید یاد کرد و با اشاره به شعار سال بیان کرد: برای عملیاتی کردن شعار سال باید از بخش اقتصاد حمایت کرد چراکه راهی به غیر از آن وجود ندارد.

وی خواستار توجه ویژه به تحقق شعار سال شد و گفت: کمک به رونق تولید از جمله اولویت های قوه قضاییه است که رییس این قوه همواره بر روی آن تاکید داشته است و بخش اعظمی از برنامه‌های سفرهای استانی به حمایت از تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی اختصاص دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از وظایف سازمان بازرسی کل کشور را حمایت از تولید دانست و افزود: بازدید از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در دستور کار سازمان بازرسی است و این امر به جد پیگیری می‌شود.

وی از اعلام آمادگی سازمان بازرسی کل کشور برای رفع مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی خبر داد و تاکید کرد: نباید با مانع تراشی باعث خروج سرمایه از کشور شد.

از ظرفیت سازمان بازرسی برای بهبود فضای کسب و کار استفاده شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: قانون گذار ظرفیت ویژه ای را به سازمان بازرسی داده است به طوری که نظرات ارشادی این سازمان برای تمام دستگاه ها به مثابه حکم قانون و دستور اجرایی است لذا انتظار بخش خصوصی این است که از این ظرفیت برای بهبود فضای کسب و کار و رونق بخشی به تولید استفاده شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمد صادق حمیدیان در جلسه هم اندیشی روسای تشکل های اقتصادی استان فارس با حضور دکتر خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برخی مشکلات بخش صنعت و تولید بیان کرد: درپی وجود برخی از مشکلات در حوزه اقتصاد و تولید در استان ها، موانعی وجود دارد که عمده آنها دلیل منطقی و قانونی ندارد و ما در پارلمان بخش خصوصی انتظار داریم سازمان بازرسی به مجموعه این “نشدن ها” در بخش اقتصاد کشور توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: مشکلات تولید شده در اقتصاد کشور که سهم بزرگی در مشکلات قضایی، بازرسی و آسیب های اجتماعی جامعه دارد می بایست توسط بخش تولید و اقتصاد کشور از جنبه پیشگیری از وقوع جرم مورد توجه قرار گیرد تا به دنبال آن شاهد بهبود فضای کسب و کار، بهبود شرایط اقتصاد های کوچک و کاهش ورودی به دستگاه قضایی باشیم.

حمیدیان اظهارداشت: در سطح استان فارس با حمایت دستگاه قضایی استان دبیرخانه کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالین اقتصادی استان فارس در اتاق بازرگانی فارس مستقر شده و در قالب این کارگروه دو روز در هفته مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان با حضور معاون قضایی دادگستری کل استان و معاون دادستان مرکز استان مورد رسیدگی قرار می گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه در این جلسات برای پرونده های قضایی حوزه اقتصاد دستور قضایی صادر می شود اضافه کرد: در این کارگروه اقدامات شایسته ای انجام شده به طوری که در یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۹ پرونده در حوزه اقتصادی در استان در این کارگروه بررسی و بیش از یک هزار و ۳۰۰ دستور قضایی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان صادر شده است.

وی ادامه داد: عمده دستورهای قضایی با نگاه مثبت مسئولان دستگاه قضایی استان با نگاه حمایت از تولید استان صادر شده اما دغدغه ما این است که برخی از مصوبات استانی حاصل از جلسات در سطح استان نیاز به مصوبه ملی دارد که آنگونه که باید حمایت نمی شود.

حمیدیان عنوان داشت: به عنوان مثال در حوزه بانک ها، قانون گذار اختیاری ندارد و بانک ها به دلایل مختلف واحدهای تولیدی را مشمول لیست سیاه می کنند و علاوه بر ایجاد مشکل برای این واحدها در استفاده از خدمات اداری، حتی اگر آن واحد تولیدی اقدام به رفع مشکلات و مسایل رفع تعهد ارزی خود کند باز از لیست سیاه بانک خارج نمی شود و مورد مشخصی در استان بوده که یکی از واحدهای بزرگ تولیدی ما با شش هزار نیروی کار و علیرغم تسویه بدهی اما به علت بدهی یک هزار تومانی از لیست سیاه بانک خارج نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تبعات و مشکلات منطقه استان ها در تصمیم گیری ها در نظر گرفته نمی شود تصریح کرد: این گونه تصمیم ها در سطح ملی گرفته و اعمال می شود و سرریز برخی از تصمیم ها موجب مشکلات به تبع بزرگ تری در استان ها می شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بحث تاثیر شرایط آب و هوا و به ویژه خشکسالی در تصمیم سازی ها در کشور موضوع مهمی است که مسئولان مرتبط باید در این زمینه حساسیت و دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم به دلیل مشکلات در حوزه آب با پدیه های مهاجرت، مشکلات حاشیه نشینی و مسایل اجتماعی در حاشیه شهرها روبرو هستیم که در این زمینه جهت گیری کلی در حوزه سلامت آب و خشکسالی به ویژه کوتاه کردن دست کاسبان خشکسالی در کشور درخواست جدی بخش خصوصی به ویژه بخش کشاورزی است.

در این جلسه روسای تشکل های بخش خصوصی به بیان مشکلات و مسایل خود پرداختند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=69969

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.