• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
در جلسه شورای معاونین شهرداری شیراز مطرح شد؛

اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری شیراز جهت گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری/ طرح مصوب جامع این حوزه تعیین‌کننده محورهای توسعه آتی است

  • کد خبر : 67981
  • 20 تیر 1402 - 12:36
اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری شیراز جهت گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری/ طرح مصوب جامع این حوزه تعیین‌کننده محورهای توسعه آتی است
شهردار شیراز که توجه ویژه‌ای به ایجاد، تقویت و گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری دارد، به اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری شیراز به این حوزه اشاره کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، یکی از دستورهای جلسه این هفته شورای معاونین شهرداری شیراز که در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برگزار شد، به مسئله طرح مصوب جامع حمل‌ونقل و ترافیک این کلان‌شهر اختصاص داشت.

اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری شیراز جهت گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری

شهردار کلان‌شهر شیراز در این نشست که قائم‌مقام، معاونین و مدیران شهرداری حضور داشتند، با بررسی این طرح که به‌عنوان نقشه راهی در سیاست‌گذاری این حوزه مطرح است، از اهتمام ویژه معاون حمل‌ونقل برای اماده‌سازی و تصویب آن در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قدردانی کرد.

محمدحسن اسدی که توجه ویژه‌ای به ایجاد، تقویت و گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری دارد، به اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری شیراز به این حوزه اشاره و اظهار کرد: این بخش از بودجه صرف موضوعاتی اعم از بی آر تی، تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی (نوسازی اتوبوس و تاکسی‌ها)، توسعه خطوط ریلی، ساخت تقاطع‌ها و پل‌ها و بزرگراه، تعریض معابر و نظایر آن به‌منظور تسهیل در امر ترافیک و کاهش آلایندگی انجام می‌شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز در این جلسه به موضوع حمل‌ونقل ریلی و توسعه خطوط آن به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و ایجاد رضایتمندی پرداخت.

حل گره‌های ترافیکی در محورهای مختلف شهر و ایجاد نخستین بی آر تی در محور شمال غرب شیراز از دیگر موضوعاتی بود که او به آن پرداخت.

تعریض معابر، ایجاد محدوده ترافیکی و طرح زوج و فرد از دیگر مسائلی بود که شهردار شیراز در این جلسه بررسی کرد.

طرح مصوب جامع حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهر شیراز تعیین‌کننده محورهای توسعه آتی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز راهکارهای طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک این کلان‌شهر را تعیین‌کننده پروژه‌های حمل‌ونقلی و عمرانی آینده شهر شیراز دانست و گفت: این طرح باهدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌های جدید توسعه و ساخت زیربناهای شهری را ساماندهی و بودجه‌ریزی کند، تدوین و تصویب شد.

هادی شه دوست شیرازی درباره اهداف و مزایای طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز به‌عنوان بالاترین سطح از مطالعات برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، نقشه راه توسعه شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل را در قالب شبکه بهینه تلفیقی و یکپارچه ارائه کرده که در آن اولویت‌های توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری تا افق ۱۴۰۹ مشخص‌شده است.

او خاطرنشان کرد: این برنامه مطالعاتی باهدف ایجاد سندی که بتواند طرح‌ها و پروژه‌های جدید شهری شامل: عمرانی و حمل‌ونقل را با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و بهینه‌ترین روش توسعه شهری ارزیابی کند، همه بایدها و نبایدها، الزامات ترافیکی و روش‌های اجرایی موفق را در ۶ محور تدوین و در خود گنجانده است.

این مقام حوزه حمل‌ونقل در مدیریت شهری شیراز با اشاره به دامنه مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهر شیراز اظهار کرد: این مطالعات دربرگیرنده ۶ سرفصل کلی شامل موضوعاتی همچون حمل‌ونقل غیر موتوری، حمل‌ونقل همگانی یکپارچه، شبکه معابر، پارکینگ، پایانه‌های برون‌شهری و مدیریت تقاضای سفر است و راهکارهای رفع مشکلات موجود در آن مطرح‌شده است.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، بتوانیم بخش مهمی از راهکارها و پیشنهاد‌های مطرح‌شده در این ۶ فصل را برای افق‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت که به‌تفصیل مشخص هستند در شهر پیاده‌سازی کنیم تا شهروندان اثرات مثبت این برنامه را در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در سطح شهر احساس کنند.

شه دوست شیرازی با بیان اینکه غالباً اثرات طرح‌های برنامه‌های ترافیکی بلندمدت هستند و باید مجموعه عوامل دخیل در این حوزه به صوت یکسان و همسان پیش بروند، تأکید کرد: با اجرای دقیق طرح جامع که نقشه راهی در خصوص توسعه آتی زیرساخت‌های حمل‌ونقلی شهر شیراز به شمار می‌آید، اولویت‌بندی پروژه‌های حمل‌ونقلی، عمرانی و شهرسازی با رعایت عدالت اجتماعی رقم خواهد خورد و از هدر رفت هزینه و زمان درروند دستیابی به شبکه حمل‌ونقل یکپارچه جلوگیری می‌شود.

بنابراین گزارش، محمدحسن اسدی در این جلسه از معاون حمل‌ونقل و ترافیک و جمعی مدیران و کارشناسان این حوزه معاونت که در ارائه طرح مصوب جامع حمل‌ونقل و ترافیک نقش داشتند، تقدیر کرد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67981

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.