• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

بازدید ۱۰ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی فارس

  • کد خبر : 67948
  • 20 تیر 1402 - 15:13
بازدید ۱۰ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی فارس
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس اعلام کرد که طی یک‌ماه اخیر، بیش از ۱۰ هزار گردشگر خارجی از آثار و بناهای تاریخی فرهنگی این استان بازدید کرده‌اند.

سید مؤید محسن نژاد سه‌شنبه ۲۰ تیرماه به خبرنگاران گفت: در بازه زمانی ۲۰ خرداد تا ۱۶ تیر ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۲ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه‌های استان فارس بازدید کرده‌اند.

او افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از ۳ هزار بازدیدکننده در صدر مقاصد بازدید شده توسط گردشگران خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: آرامگاه حافظ با ۲۲۹۵ بازدیدکننده دومین مقصد بازدید گردشگران خارجی بوده و پس‌ از آن مجموعه جهانی پاسارگاد ۲۱۲۱ نفر میزبان بیشترین تعداد گردشگران خارجی بوده‌اند.

محسن‌نژاد گفت: نقش رستم، ارگ کریم‌خان زند و آرامگاه سعدی نیز از دیگر اماکن تاریخی فرهنگی استان هستند که به ترتیب بیشترین بازدیدکننده خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

او در ادامه جمع بازدیدکنندگان داخلی از موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی فارس در بازه زمانی ۲۰ خرداد تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت‌زمان تعداد ۲۳۹ هزار و ۲۵۷ نفر بازدید کننده داخلی از موزه‌ها و بناها تاریخی، فرهنگی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع ‌دستی فارس، مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه حافظ را پرمخاطب‌ترین مکان تاریخی برای بازدیدکنندگان داخلی نام برد و گفت: ۸۹ هزار و ۶۸۵ نفر در مدت ذکرشده از این مجموعه بازدید کردند.

محسن نژاد همچنین پرمخاطب‌ترین مکان‌های تاریخی، فرهنگی استان را برای بازدیدکنندگان داخلی به ترتیب آرامگاه سعدی با ۴۸ هزار و ۵۱۵ نفر، ارگ کریم‌خان زند با ۳۰ هزار و ۱۵۸ نفر، مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۷ هزار ۸۰۵ نفر و پس‌ازآن پاسارگاد، حمام وکیل، موزه تخت جمشید، نقش رستم، موزه پارس، آتشکده فیروزآباد، مجموعه جهانی بیشاپور، تنگ چوگان کازرون و موزه بیشاپور و موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان نام برد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67948

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.