• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۵ مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 6786
  • 25 مرداد 1399 - 19:19
اخبار پلیس فارس – ۲۵ مردادماه ۱۳۹۹

کشف بالغ بر ۱۳۶ میلیارد کالای قاچاق در فارس فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال انواع کالای قاچاق خبر داد. سردار ” رهام بخش حبیبی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری سایر عوامل انتظامی ضمن اجرای طرح کالای قاچاق […]

کشف بالغ بر ۱۳۶ میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سردار ” رهام بخش حبیبی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری سایر عوامل انتظامی ضمن اجرای طرح کالای قاچاق و ارز طی ۷۲ ساعت گذشته، ۵۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را در سطح محورهای مواصلاتی استان فارس شناسایی و توقیف کردند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودروها مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق شامل لوازم یدکی خودرو، سیگار، لوازم خانگی، انواع نوشیدنی ها، مواد خوراکی، انواع لباس و سایر موارد کشف و ۷۳ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۱۳۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال برآورد شده است،اظهار داشت: در این رابطه ۶۸ فقره پرونده تشکیل و به همراه متهمان تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی تأکید کرد: مبارزه بی امان با کالای قاچاق یکی از اولویت های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس می باشد.

شناسایی انبار احتکار کود شیمیایی در”مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” از کشف انبار بزرگ احتکار کود شیمیایی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس آگاهی “مرودشت” با اقدامات فنی و تخصصی از انبار احتکار کود شیمیایی در یکی از کارخانجات مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ زینلی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این انبار، ۲۴ هزار و ۸۸۶ کیسه کود شیمیایی فاقد مدارک ورود و خروج و احتکاری کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کودهای احتکار شده، ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه انبار موصوف با دستور مقام قضائی پلمب شد، گفت: مالک شناسایی و احضار شده است.

کشف ۳۹۴ هزار نخ سیگار قاچاق در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از توقیف پژو پارس و کشف ۳۹۴ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین گشت زنی در محور کازرون-کوه چنار، به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن، ۳۹۴ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.

سرهنگ “زراعتیان” با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

واژگونی پژو حادثه آفرید

رئیس پلیس راهور استان گفت: بر اثر واژگونی سوای ۲۰۶ در “بلوار چمران” شهرستان شیراز، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “مصطفی عباسی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در “بلوار چمران” شهرستان شیراز به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری ۲۰۶ با ۳ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که پس از برخورد با درخت واژگون و بر اثر آن یک نفر از سرنشینان فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راهور استان عنوان داشت: کارشناسان ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده‌اند.

دیدار جانشین فرمانده لامرد با خانواده شهید جاوید الاثر”محمد دست نشان”

جانشین فرمانده انتظامی لامرد در دیدار با خانواده شهید جاوید الاثر “محمد دست نشان” گفت: شهدا و خانواده آنان از ارزش‌های معنوی انقلاب‌اند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهدا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “بهادر رزمجوئی” در این دیدار، اظهار داشت: خانواده معظم شهدا الگوی صبر و پایداری در جامعه هستند، که با تحمل سختی‌ ها و مشقت‌‌های فراوان و با تقدیم بهترین عزیزان خود باعث عظمت و سربلندی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه شهدا نه تنها به ملت ایران بلکه به تمام دنیای اسلام تعلق دارند، گفت: شهدا سرمایه‌های گران‌بهای اسلام و انقلاب بوده و تکریم خانواده‌های معظم آنان، بالاترین عبادت است.

در پایان این دیدار جانشین فرمانده انتظامی لامرد از این خانواده شهید با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آورد.

گفتنی است شهید جاوید الاثر ” محمد دست‌نشان ” در درگیری با قاچاقچیان مسلح در سال ۱۳۶۹ در شهرستان زهک  به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

دستگیری قاتل کمتر از ۱۶ ساعت در “ممسنی “

فرمانده انتظامی “ممسنی” از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از ۱۶ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی منجر به قتل در یکی از خیابان‌های شهر ممسنی، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از اعزام ماموران به صحنه درگیری مشخص شد که چند نفر جوان و نوجوان به دلیل اختلاف از قبل با یکدیگر درگیر و منجر به چاقو خوردگی یک نفر و فوت وی شده است.

سرهنگ “قسام” تصریح کرد: اقدامات فنی و تخصصی پلیس برای دستگیری قاتل و عوامل نزاع دسته جمعی که فراری شده بودند آغاز شد و سرانجام در کمتر از ۱۶ ساعت با اشراف اطلاعاتی، ماموران مخفیگاه متهمان را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی، ۹ نفر که قاتل هم جزو آنها بود را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با بیان اینکه متهم در مقر انتظامی و در تحقیقات مقدماتی به ارتکاب قتل به دلیل درگیری و اختلافات قبلی اقرار کرد، عنوان داشت: قاتل به همراه همدستان خود  به منظور سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف ۹۲کیلو تریاک در”داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف۲ دستگاه خودرو و کشف ۹۲ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و کنترل دقیق محورهای مواصلاتی، ۲ دستگاه سواری پژو۴۰۵ و وانت پیکان حامل مواد مخدر را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن دو خودرو، ۹۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط  کنند.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه در این رابطه ۳ قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، از عزم جدی پلیس این شهرستان در برخورد با سوداگران مرگ خبر داد و خاطر نشان کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران، سوداگران مرگ در امان نخواهند بود.

کلاهبرداری تحت عنوان تورهای چارتری

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کرد، خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی شکایت جوانی ۲۵ ساله مبنی بر کلاهبرداری از وی در تورهای چارتری در یکی از سایت‌های واسطه گر، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: این شهروند بیان داشت که در یکی از سایت‌های مجازی با یک آگهی تحت عنوان تورهای باورنکردنی با تخفیف‌های ۵۰ درصدی برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، وی برای انجام مقدمات ثبت نام در یکی از این تورها از متقاضی درخواست واریز مبلغ ۳۲ میلیون ریال وجه به حساب خود می‌کند که متهم پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس نبوده است.

سرهنگ “سلیمانی” افزود: پس از تحقیق و بررسی، مأموران متوجه شدند که متهم این پرونده از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود از جمله بلیط هواپیما با تخفیف ویژه، رزرو هتل با ۵۰ درصد تخفیف و غیره استفاده می‌کرده است.

این مقام انتظامی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی تخصصی، موفق شدند متهم که خانمی ۲۳ ساله بود را شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، آن را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه متهم در اظهارات خود با هدف کسب درآمد به ۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری از چندین نفر اعتراف کرد، گفت:  وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی در اظهارات خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین تورها و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا در دام قرار می‌گیرند و متأسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

این مسئول انتظامی از شهروندان خواست: در خصوص تقاضا از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

کشف زمین خواری ۷ میلیاردی در”خرامه”

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” از رفع تصرف ۲۵ هزار متر از اراضی دولتی به ارزش ۷ میلیارد ریال که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود خبر داد.

سرهنگ ” زمان اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی به متراژ ۲۵ هزار متر واقع در یکی از روستاهای این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ “کریمی” افزود: با ادامه یافتن تحقیقات پلیس، مشخص شد احدی از ساکنین آن محل از مدت‌ها قبل اقدام به تصرف اراضی ملی کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم احضار و تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: اراضی مذکور رفع تصرف و در اختیار اداره منابع طبیعی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: حفظ بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

پیام تبریک سردار “حبیبی” به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور

فرمانده انتظامی استان در پیامی سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به کشور را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

٢۶مرداد ماه یادآور آغاز بازگشت آزادگان سرو قامت به خاک پاک میهن اسلامی است ، بازگشت مردان قبیله غیرت و تندیس استقامت که با عزم و ایمان راسخ خود در برابر دشمنان ایستادگی کردند و از شکنجه های مزدوران هراسی به خود راه ندادند.

این روز یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند.

زمانی که بیش از ۵۰ کشور دنیا به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ایران اسلامی وارد جنگ شدند، آزادگان سرافراز مردانه در برابر استکبار جهانی ایستادند و برگ زرینی دیگر بر افتخارات این کشور افزودند.

آنها توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ و تقوا و مردانگی خود را مضاعف کنند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای از انسان های با صلابت و با استقامت باشند.

اینجانب سالروز بازگشت غرورآفرین مردان عرصه دفاع مقدس را به میهن عزیزمان گرامی می دارم و ضمن تجلیل از آزادگان سرافراز و خانواده های محترمشان، توفیق روز افزون آن ها را از درگاه ایزد منان خواهان و خواستارم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6786

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.