• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

قدردانی از ۴ دهه فعالیت مطبوعاتی یک پیشکسوت در فارس

  • کد خبر : 66407
  • 01 تیر 1402 - 15:34
قدردانی از ۴ دهه فعالیت مطبوعاتی یک پیشکسوت در فارس
در برنامه گردهمایی فعالان رسانه که با عنوان "دکه" از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود، از چهار دهه فعالیت مطبوعاتی عبدالامین عطایی، قدردانی شد.

رویداد فرهنگی«دکه» که به گردهمایی فعالان عرصه رسانه در فارس اختصاص دارد، با حضور حمیدرضا قانعی مدیرکل و غلامرضا خوش اقبال معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و جمعی از اهالی رسانه فارس در شیراز برگزار شد.

به نقل از ارشاد فارس، در این رویداد، عبدالامین عطایی، یکی از پیشکسوتان فعال عرصه رسانه که بیش از ۴ دهه حضور در عرصه روزنامه‌نگاری فارس را در کارنامه دارد، به بیان تجارب خود پرداخت و با بیان اینکه تفکر بالا و ریسک پذیری را دو ویژگی مهم مدیران رسانه است، مدیران مسئول نیم نگاه و خبرجنوب را از افراد اثرگذار در مسیر پیشرفت خود دانست.

عطایی که در سال‌های فعالیت، حضور در روزنامه‌های خبرجنوب، عصرمردم و نیم‌نگاه را تجربه کرده است، گفت: سال ۵۸ با روزنامه خبرجنوب وارد عرصه رسانه شدم؛ به عنوان خبرنگار ورزشی به شکل حرفه‌ای کار را در این روزنامه ادامه دادم.

این پیشکسوت رسانه ای در استان فارس ادامه داد: در عرصه روزنامه نگاری همیشه کمبودهایی وجود داشته که در آن زمان جایگاه خبرنگاران هم در استودیوم ورزشی شهدای ارتش وجود نداشت.

عطایی افزود: هم اکنون ذهنیت من در بحث رسانه کمبودها و مشکلاتی است که در این عرصه وجود دارد جایگاه مرجعیت رسانه در بخش ورزشی و دیگر بخش‌های این حرفه از بین رفته است.

او در ادامه با اشاره به میزان اثرگذاری رسانه‌ها در زمانه حال با توجه به توسعه فضای مجازی، خاطرنشان کرد: سرعت عملی که برای فضای مجازی پیش آمده رسانه های مکتوب را عقب انداخته است اما باید توجه داشت مثل سایر کشورها با سیاست و برنامه ریزی مناسب رسانه‌های مکتوب به شمارگان بالاتر برسند و این مهم در گرو توجه به تحلیل و تفسیر در حوزه رسانه است.

عطایی با انتقاد به روند شخص محوری در عرصه رسانه‌ها ادامه داد: اینکه دائم در حوزه اخبار رسانه‌ها به مدیران توجه شود آسیبی غیر قابل جبران است با وجود جایگاه رسانه ای فارس باید با مدیریت و برنامه ریزی و ایجاد اتاق فکر مناسب در جهت ارتقاء بیشتر این جایگاه تلاش شود.

در این جلسه شماری از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات به دفاع از عملکرد این تشکل پرداختند.

رویداد دکه، حرکتی فرهنگی مطبوعاتی است که قرار بود به شکل ماهیانه برگزار شده و محلی برای قدردانی از فعالان و پیشکسوتان رسانه، شناسایی و تجلیل و تشویق استعدادها و بحث و تبادل و نظر برای معرفی و رفع مشکلات عرصه رسانه باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66407

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.