• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز اعلام کرد؛

پایش سلامت ۳۰۰ نفر از نارنجی‌پوشان توسط کانون بسیج پزشکان درمانگاه‌های امام رضا‌(ع) و شهید مطهری

  • کد خبر : 64798
  • 05 خرداد 1402 - 10:37
پایش سلامت ۳۰۰ نفر از نارنجی‌پوشان توسط کانون بسیج پزشکان درمانگاه‌های امام رضا‌(ع) و شهید مطهری
قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز گفت: حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شهرداری به منظور پایش سلامت در برنامه‌ای که به صورت مشترک توسط کانون بسیج پزشکان درمانگاه‌های امام رضا‌(ع) و شهید مطهری و حوزه بسیج شهرداری شیراز صورت گرفت، حضور یافتند

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آرش فرج‌زاده با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با ابراز خورسندی گفت: در برنامه‌ای که به صورت مشترک توسط کانون بسیج پزشکان درمانگاه‌های امام رضا‌(ع) و شهید مطهری و حوزه بسیج شهرداری شیراز صورت گرفت، حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شهرداری شیراز به منظور پایش سلامت این قشر زحمتکش حضور داشتند.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز ادامه داد: این گروه کارگران که اغلب از پاکبانان حوزه سازمان مدیریت پسماند و از خادمان و زحمتکشان جامعه هستند، تلاش زیادی در زیبایی، بهداشت و سلامتی شهروندان دارند.

او افزود: با توجه به پایش‌های صورت گرفته این کارگران با هماهنگی‌های صورت گرفته با بسیج جامعه پزشکی و حوزه بسیج شهرداری به‌صورت رایگان توسط پزشکان و متخصصان معاینه و پایش سلامت می‌شوند و در صورت لزوم اگز نیاز به برنامه .یزی بیشتر به منظور درمان وجود داشته باشد، از همین امروز پیگیری و انجام کارهای مقدماتی در این خصوص انجام می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در ستاد تخصصی اقشار بسیج نیز گفت: این پاکبانان زحمتکش که قبلا در معاینات دوره‌ای پایش سلامت آنان، انجام گرفته است و امروز با همت بسیج جامعه پزشکان و متخصصان این حوزه، در خدمت آنان هستیم تا سیر مراحل درمان آنان به صورت رایگان دنبال شود.

امیر جاهدی در ادامه با قدردانی از زحمات و همیاری حوزه بسیج جامعه پزشکی، حوزه بسیج شهرداری و پزشکان و متخصصان این حوزه اظهار کرد: این برنامه‌ها همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم به‌صورت جهادی در خدمت سایر اقشار مردمی نیز باشیم.

مدیر درمانگاه‌ تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) و شهید مطهری(ره) نیز گفت: برنامه‌ریزی کردیم که هر ماه یک روز را برای این فعالیت جهادی اختصاص دهیم و در همین راستا به عنوان درمانگاه جهادی در خدمت ۳۰۰ نفر از پاکبانان خدوم شهرداری شیراز هستیم.

شمسی‌نیا ادامه داد: با توجه به اینکه این درمانگاه در حوزه‌های تخصصی و فوق تخصصی فعال است، بنابراین افراد از قبل غربال‌گری شده و بر اساس مشکلات به حوزه‌های تخصصی پزشکی که امروز ۱۱ حوزه فعال بوده ارجاع می‌شوند تا روند درمان آنان به‌صورت رایگان دنبال شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: معاینات دوره‌ای و تخصصی پاکبانان با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار به طور منظم در طول سال‌های گذشته توسط مراکز طب کار انجام می‌شود.

روح‌الله خوشبخت بیان کرد: در این راستا سازمان مدیریت پسماند با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی درمانگاه‌های امام رضا(ع) و شهید مطهری پاکبانانی که در معاینات دوره‌ای سال گذشته از لحاظ بیماری شناسایی شده‌اند را جهت ادامه درمان به پزشک متخصص معرفی و به صورت رایگان ویزیت کرده‌ تا روند درمان آنها در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به اهمیت سلامت پاکبانان این سازمان اظهار داشت: ارتقای سلامت جسمی و روحی نیروها به صورت دوره‌ای برای همه پاکبانان ویژه پیگیری می‌شود و سلامت شهر و شهروندان در گروی سلامتی پاکبانان است و باید سلامت این عزیزان در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: شرایط کاری نیروهای خدمات شهری شهرداری با توجه به فعالیت آن‌ها، سخت و زیان‌آور است و به موجب موقعیت شغلی خود با مشکلات زیادی مواجه هستند.

خوشبخت گفت: در همین راستا سازمان مدیریت پسماند با استقرار کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار در سطح هر منطقه علاوه بر آموزش‌های لازم در خصوص ایمنی و بهداشت کار، سلامت آن‌‌ها را به صورت دوره‌ای و سالانه پیگیری می‌کنند.

او در پایان یادآور شد: انجام آزمایشات دوره‌ای که توسط طب کارهای مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، شامل ارائه خدمات آزمایش خون، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، پایش قلب و اسپیرومتری بود که در این طرح پاکبان‌هایی که نیاز به متخصص دارند به درمانگاه شهید مطهری  مراجعه  و توسط متخصصین  مربوطه وضعیت آنان پایش می‌شود که این اقدام گام موثری در حفظ سلامت پاکبانان است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64798

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.