• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛

تحقق بیش از ۱۳۰ درصدی اشتغال در فارس

  • کد خبر : 64089
  • 30 اردیبهشت 1402 - 19:16
تحقق بیش از ۱۳۰ درصدی اشتغال در فارس
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه سال گذشته فارس متعهد به ایجاد ٥٩ هزار و ٨٧ نفر اشتغال بود، اعلام کرد که با ایجاد بیش از ۷۷ هزار اشتغال، شاهد تحقق ۱۳۰.۷ درصدی تعهد اشتغال طی سال ۱۴۰۱ در این استان بودیم.

وحید خداپرست شنبه ۳۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران در خصوص تفاوت آمار اشتغال سال ١۴٠١ فارس در سامانه رصد و مرکز آمار ایران، گفت: مرجع استناد به آمار اشتغالزایی سامانه رصد بوده و در جدول ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، ماخذ و منبعی برای استناد ارائه نشده است.

او با بیان اینکه در ارائه آمار یک صدم اعشار نیز بار حقوقی و قضایی داشته و  برای اعلام هر نرخی فرمول مشخصی وجود دارد لذا در جدول مرکز آمار برای اشتغال خالص هیچ فرمولی ارائه نشده است، تاکید کرد: علاوه بر نبود منبع و ماخذ اصلی انتشار این خبر در این جدول جمع و تفریق اعداد نیز با هم همخوانی ندارد.

خداپرست با طرح این مطلب که سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز طی تماسی با مرکز آمار ایران اعلام کرده که اعداد جدول اشتغال در مورد این استان مورد تائید نیست، مدعی شد که فارس سال گذشته در زمینه اشتغال، رکورد جدیدی ثبت کرده است.

او با بیان اینکه تا پایان فروردین امسال ۷۷ هزار و ۲۰۲ نفر اشتغال در فارس ایجاد شده است، گفت: تعهد اشتغال فارس برای سال گذشته ۵٩ هزار و ٨٧ نفر بوده و با توجه به آمار اشتغال ایجاد شده، ۱۳۰.۷ درصد اشتغال محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین نرخ میانگین بیکاری استان را ٧.۵ درصد اعلام و عنوان کرد: ثبت اسناد و املاک، شرکت‌های آب و برق و پارک علم و فناوری کمترین میزان اشتغال و بنیاد برکت، سازمان صمت و کمیته امداد بیشترین میزان ایجاد اشتغال در فارس را داشته‌اند.

خداپرست خاطرنشان کرد که امسال تلاش نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف باید حفظ و پایداری اشتغال موجود باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64089

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.