• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
مدیرکل صدا و سیمای فارس در نشست دانشجویان دانشگاه شیراز؛

یکی از رسالت های اصلی حوزه خبر و فضای مجازی پیگیری مطالبات مردمی است

  • کد خبر : 63538
  • 24 اردیبهشت 1402 - 19:12
یکی از رسالت های اصلی حوزه خبر و فضای مجازی پیگیری مطالبات مردمی است
مدیرکل صدا و سیمای استان فارس در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت : برای پیگیری و بررسی مشکلات و مطالبات مردمی در سیما "بازتاب" برای بررسی مسائل پایه و اساسی ، "پی جور" برای بررسی مشکلات روزمره مردم و "در شهر" برای مشکلات میدانی مثلث پیگیری ایجاد شده و در صدای فارس هم ‌مشابه همین مثلث وجود دارد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای فارس، دکتر احمد پهلوانیان در جمع این دانشجویان که با حضور دکتر طبیعی ریاست دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی و دکتر رقیه خسروی عضو هیئت علمی این دانشکده برگزار شد، با تقدیر از فعالیت های دانشجویی پیرامون امید آفرینی و نشاط افزایی در جامعه گفت : دنیا در ده سال آینده با ترکیب متاورس که همان پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال است و هوش مصنوعی، مواجه است که مرزهای بین واقعیت و مجازی را تا حد زیادی برمی دارد و بسیاری از مشاغل و لوازم و آداب از بین خواهند رفت و پیش بینی می شود در ده سال آینده وارد دنیای جدیدی خواهیم شد که باید خود را آماده کنیم .

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس با اشاره به اینکه مدیریت کشور در ده سال آینده در دستان شما دانشجویان است بیان کرد : در آینده به دنیایی وارد خواهیم شد که مرزهای جغرافیایی و سیاسی تا حد زیادی از بین خواهد رفت و دنیا براساس هوش مصنوعی مدیریت می شود که ورودی داده ها و اطلاعات آن را شما دانشجویان رقم خواهید زد .

مدیرکل رسانه ملی در فارس با بیان اینکه در رسانه چهار ورودی مصلحت ، سیاست ، ذائقه و سلیقه و نیاز مخاطب وجود دارد اظهار کرد : باید به مطالبه و نیاز مخاطب در جامعه امروزی توجه کرد شاید لازم باشد در خصوص پیشرفت های هوش مصنوعی و متاورس با جامعه صحبت کنیم، نه اینکه چند سال دیگر که از راه رسید متوجه عقب ماندگی خود بشویم .

دکتر احمد پهلوانیان در خصوص استان پهناور فارس و ظرفیت های آن نیز گفت : استان فارس ایران کوچک و بی نظیر است و با ظرفیت هایی که دارد نه تنها در ایران بلکه در دنیا کم نظیر است، فارس هم ظرفیت تاریخی _ تمدنی مانند حوزه تمدنی تخت جمشید و پاسارگاد و هم ظرفیت های طبیعی و اقلیمی از شمال تا جنوب استان ، هم ظرفیت های فرهنگی _علمی _هنری و هم ظرفیت های دینی _معرفتی کم نظیر را دارد .

او تصریح کرد : این ظرفیت در صدا و سیما وجود دارد که هر هفته با حضور دانشجویان، مجری و یک استاد ناظر گفتگوی آنها را پیرامون موضوعات مختلف مانند اقتصاد، عفاف و حجاب و مسائلی از این دست ضبط و پخش کنیم .

این مقام مسئول و استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد : هیچ ایرادی ندارد در یک برنامه چالشی دو نظر مخالف یا متفاوت پخش شود ، جامعه باید بالغ باشد و خیلی وقت ها بلوغ با نابسامانی همراه است و یکی از مسیرهای رسیدن به بلوغ و بالندگی، مواجه مستقیم و عیان با چالش است.

مدیرکل صدا و سیمای استان فارس گفت : برنامه های اثرگذار باید هم منسجم و هم مستمر باشد و از طرفی همه گروه ها، جناح ها و جریان های فکری و سلائق مختلف باید فرصت بیان و عرضه داشته باشند و گفتمان ها و پرسش و پاسخ های مردم از مسئولان می تواند نشانه بلوغ جامعه باشد .

دانشجویان مقاطع مختلف جامعه شناسی حاضر در این نشست نیز به بیان مضوعات روز جامعه دیدگاه، نظرات، ایده ها و پیشنهادهایی برای کیفی سازی برنامه های رادیویی و تلویزیونی پرداختند .

دکتر احمد پهلوانیان دارای مدرک دکترای فلسفه اسلامی از دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام ، دو کارشناسی ارشد ارتباطات و فلسفه و تحصیلات حوزوی است و در دانشگاه های مختلف نیز تدریس داشته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63538

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.