• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛

سرعت بخشی به تعیین تکلیف پرونده‌های حدنگاری در کشور

  • کد خبر : 63225
  • 19 اردیبهشت 1402 - 20:00
سرعت بخشی به تعیین تکلیف پرونده‌های حدنگاری در کشور
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواستار سرعت بخشی به تعیین تکلیف پرونده‌های تشکیلی و صدور آراء مثبت با هدف اجرای فرامین رهبر انقلاب در حد نگاری ۱۰۰ در صدی املاک و اراضی واقع در محدوده جغرافیایی کشور شد.

حسن بابایی سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در نشست هم اندیشی قضات و دبیران هیأت‌های قانون تعیین تکلیف استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به تثبیت مساحت ۶ میلیون هکتاری اراضی کشاورزی در سال گذشته که معادل ۳۷ درصد از عرصه های زراعی کشور است، اشاره کرد.

او این مهم را ماحصل تلاش ادارات ثبت اسناد و املاک دانست و خواستار سرعت بخشی به تعیین تکلیف پرونده‌های تشکیلی و صدور آراء مثبت با هدف اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در حد نگاری ۱۰۰ در صدی املاک و اراضی واقع در محدوده جغرافیایی کشور شد.

معاون قوه قضاییه ضمن تقدیر از برپایی این نشست در کنار مضجع شریف و نورانی حضرت شاهچراغ (ع)، همگامی مجموعه قضایی فارس با اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان را قابل تقدیر برشمرد و گفت: یکی از راهبردهای کلان قوه قضاییه که در سند تحول و تعالی نیز به آن اشاره شده حد نگاری عرصه‌های ملی، زراعی و پهنه‌های مختلف شهری و روستایی است که خوشبختانه همکاران ادارات ثبتی سراسر کشور به مدد تعامل مطلوب با دیگر ادارات و سازمانپهای مرتبط موفق به تثبیت بالغ بر ۹۹ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی شده‌اند.

بابایی ابراز امیدواری کرد که در تثبیت اراضی کشاورزی نیز این امر را شاهد باشیم.

او با اشاره به الزامات قانون جامع حد نگار در راستای صدور املاک و اراضی، استناد اعضای قضایی هیأت‌های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و املاک به قانون منع خرد شدن اراضی و املاک را سبب صدور آرای منفی و مانعی در مسیر پیاده سازی مطلوب قانون جامع حد نگار دانست و عنوان کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب تکلیف را بر ما روشن کرده و خواهان پیگیری سریع و صدور آراء با هدف اتمام حد نگاری هستند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، رییس کل دادگستری فارس نیز از مجموعه سازمان ثبت به جهت پیگیری مطلوب مقوله تثبیت املاک و اراضی، آن را همسو با سیاست‌های تحولی قوه قضاییه دانست.

او تصریح کرد: توجهات ویژه مقام معظم رهبری به مبحث هویت بخشی به مالکیت‌ها و تأکیدات معظم له در برنامه هفتم توسعه مبنی بر اتمام حدنگاری اراضی و املاک و نیز سیاست‌های مندرج در سند تحول وظایف ما را در این خصوص مشخص کرده و با توجه به ایجاد فضای مناسب، عزم جدی و همدلی و همگامی ادارات و سازمان‌های مرتبط امیدواریم نیل به اهداف مصوب در این زمینه در سریع ترین زمان ممکن فراهم شود.

رییس کل دادگستری فارس با اشاره به وسعت این استان و برخورداری آن از ۱ میلیون هکتار اراضی کشاورزی ابراز امیدواری کرد که با تلاش مضاعف کارشناسان اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس، همچون تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی که تثبیت ۹۹ درصدی این اراضی را سبب شد، شاهد سرعت بخشی به فرایند تثبیت اراضی کشاورزی نیز باشیم.

همچنین در این نشست سید مهدی هاشمی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس محقق شدن سیاست‌های سازمانی در زمینه هویت بخشی و تثبیت املاک و اراضی در این استان را مرهون حمایت‌های بی دریغ استاندار، رئیس کل دادگستری و دیگر ادارات و سازمان‌های مرتبط دانست و گفت: در سال گذشته با تلاش جهادی مجموعه ثبتی این استان، استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده نظیر شورای حفظ حقوق بیت المال و قرارگاه حد نگاری و استمرار نشست‌های تخصصی با ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور اراضی و سایر دستگاه‌ها گام‌های مؤثری برداشتیم و تثبیت ۹۹ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی و تثبیت ۳۹ درصدی اراضی کشاورزی فارس که معادل ۳۸۲ هزار هکتار از این اراضی است، مؤید این امر است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63225

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.