• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
نماینده ولی‌فقیه در فارس؛

باید ارتباط بین امت اسلامی را تقویت کنیم

  • کد خبر : 63111
  • 17 اردیبهشت 1402 - 23:46
باید ارتباط بین امت اسلامی را تقویت کنیم
نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: باید ارتباط بین امت اسلامی را تقویت کنیم و با مسلمانان نقاط مختلف جهان رفت و آمد داشته باشیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در مراسم افتتاح مدرسه حج خادمین فرهنگی اهل سنت فارس و بوشهر در شهرستان گله دار بیان کرد: بنده اهداف مدارس حج را که نگاه می‌کردم انصافا اهداف ارزشمندی است که بعثه مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام داده و می‌دهد.

او با اشاره به آیه” وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا”، افزود: در ترجمه امروزی “شعب” باید بگوییم به ملت تعبیر می‌شود و خداوند ملت‌هایی قرار داده و ما همه ملت ایران هستیم و وقتی به حج‌می رویم در آنجا ایرانی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه این شعب باید بین همه امت اسلامی درخشش داشته باشد، ادامه داد: مدرسه حج تشکیل می‌شود تا وقتی شعب ایرانی در این مجمع عمومی و بین المللی امت اسلامی مشارکت می‌کند بگویند ایرانی‌ها اکرمین هستند.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه باید ارتباط بین امت اسلامی را تقویت کنیم و رفت و آمد داشته باشیم، گفت: اما در هر جا که برویم شعب ایرانی هستیم.

او با اشاره به برگزاری همایش هویت ایرانیان در شیراز، خاطرنشان کرد: بحث این همایش این بود که ایرانی بودن ما به چیست؟برخی می‌گویند هر کسی در این سرزمین باشد ایرانی است.

امام جمعه شیراز با اشاره به ۴ ویژگی ایرانی بودن، گفت: بر خرد ورزی، معنویت، دین داری و علم دوستی ایرانیان تاکید شده است.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرموده که اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین فارس به آن دست پیدا خواهند کرد لذا این ۴ ویژگی ربطی به شیعه و سنی ندارد و برای هر ایرانی است و زمانی که به حج می‌رویم باید شعب ایرانی را عزت مند کنیم و آبروی شعب ایرانی باید محفوظ بماند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63111

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.