• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس؛

دسترسی ۴۰۰۰ نفر از جمعیت روستایی فارس به شبکه ملی اطلاعات

  • کد خبر : 62992
  • 16 اردیبهشت 1402 - 20:00
دسترسی ۴۰۰۰ نفر از جمعیت روستایی فارس به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اتصال ۱۲ روستای جدید استان به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه در قالب ۱۱۲۰ خانوار با جمعیت ۴۰۰۰ نفر خبر داد.

حمید سلیمان پور شنبه ۱۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با احداث پنج سایت جدید با تکنولوژی LTE/۳G/۲G توسط ایرانسل و همراه اول، دسترسی ۱۲ روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

او روستاهای متصل شده به شبکه ملی اطلاعات توسط ایرانسل از طریق احداث چهار سایت جدید را روستاهای سروک و هادی آباد، محمودآبادسفلی، پانعل، صادق آباد، مقابری، وکیل آباد و محمودآباد علیا از توابع شهرستان فسا، روستای حیدرآباد از توابع شهرستان زرین دشت و روستای اسفندران از توابع شهرستان مرودشت جمعاً با ۹۵۹ خانوار و پوشش جمعیتی ۳۴۰۰ نفر بیان کرد.

سلیمان پور روستاهای متصل شده توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات را روستاهای ریچی و کوزرک نو از توابع شهرستان شیراز در قالب ۱۶۱ خانوار و ۶۰۰ نفر جمعیت از طریق احداث یک سایت جدید خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح‌ها را مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان و اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات را در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان و ایجاد فرصت‌های لازم برای آموزش و اشتغال عنوان کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62992

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.