• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز؛

مقابله با سارقان تجهیزات برق در شیراز شدت می‌گیرد

  • کد خبر : 62220
  • 05 اردیبهشت 1402 - 19:09
مقابله با سارقان تجهیزات برق در شیراز شدت می‌گیرد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با قدردانی از آنچه همکاری موثر دستگاه‌های قضایی و انتظامی در فارس، از شدت گرفتن مقابله با سارقان تجهیزات شبکه‌های برق خبر داد.

محمدرضا سلاحی سه‌شنبه ۵ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: با همکاری‌های مداوم دفاتر حقوقی و حراست شرکت توزیع برق شیراز و دستگاه قضایی و فرماندهی انتظامی فارس، شاهد افزایش کشفیات کابل و تجیهزات مسروقه برق و تنگ شدن عرصه بر سارقان و خریداران اموال مسروقه هستیم.

سلاحی با بیان اینکه کشف کابل و تجهیزات مسروقه شبکه‌های توزیع برق شیراز طی نیمه دوم سال گذشته و امسال قابل توجه بوده است، گفت: متاسفانه سرقت از شبکه و تاسیسات برقی یک اقدام مجرمانه است که منجر به تخریب تاسیسات و کاهش سطح رفاه شهروندان و بهره‌برداران می‌شود.

او با یادآوری اینکه، بخشی از مشکلات نظیر افت ولتاژ، قطعی و خاموشی ناخواسته برق و … به دلیل سرقت تجهیزات برقی و یا استفاده از برق‌های غیرمجاز به وجود می‌آید، گفت: طی سال‌های گذشته و با راه‌اندازی مرکز اجرائیات برخورد با برق‌های غیرمجاز، اقدامات گسترده و اثرگذاری در بحث شناسایی و جمع آوری برق‌های غیرمجاز انجام شد که گزارش‌های مردمی نیز در این اقدام بسیار اثرگذار بوده است.

سلاحی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت دستگاه قضایی در موضوع حقوق بیت‌المال و مجازات‌های قانونی متخلفان اعم از سارقین و خریداران اموال مسروقه، شاهد اقدامات بسیار مناسب و پیشگیرانه در این خصوص هستیم.

مدیرعامل توزیع برق شیراز با تاکید بر اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از فاکتورهای کیفی و مهم اثرگذار که در نهایت منجر به ارتقا سرمایه اجتماعی می‌شود، گفت: همه شهروندان باید شهر را از آن خود بدانند و نسبت به بیت‌المال حساس باشند و هرگونه احتمال سوء استفاده و تخریب این اموال را گزارش دهند.

مدیر دفتر حقوقی شرکت توزیع برق شیراز نیز از کشف یک محموله کابل مسی مسروقه به میزان حدود یک تن خبر داد.

بهنام پارسایی گفت: سارقان و خریداران اموال مسروقه، قصد داشتند این محموله بزرگ را با ارائه فاکتورهای جعلی به یکی از استان‌های همجوار فارس منتقل کنند که با هوشیاری و دقت ماموران انتظامی و اقدام به موقع دفتر حقوقی این شرکت، شناسایی و دستگیر شدند.

پارسایی با بیان اینکه برای همه سرقت‌ها و آسیب به تاسیسات در محدوده مدیریت توزیع برق شیراز پرونده تشکیل و پیگیری‌های قانونی انجام شده است، گفت: بخش قابل توجهی از این پرونده‌ها منتج به کشف و دستگیری عوامل سرقت، توسط پلیس شده است.

مدیر دفتر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به افزایش کشفیات اموال مسرقه شبکه برق طی سال گذشته، گفت: در نیمه دوم سال قبل با همکاری بسیار مطلوب نیروی انتظامی بیش از ۵ تن سیم و کابل سرقتی کشف و سارقین دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62220

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.