• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
16

چشم اندازهای دیدنی روستای شمس آباد داراب میزبان گردشگران و طبیعت دوستان

  • کد خبر : 6120
  • 15 مرداد 1399 - 23:23
چشم اندازهای دیدنی روستای شمس آباد داراب میزبان گردشگران و طبیعت دوستان
روستای شمس آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان داراب در استان فارس قرار دارد این روستای بسیار زیبا و دیدنی و دارای جاذبه های طبیعی مثل تنگ رغز زیباترین دره آبی ایران است ، در سالهای اخیر با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن طرح های زیر بنایی برای توسعه روستایی در این روستا اجرا شده است و زمینه بازدید گردشگران و طبیعت دوستان دراین روستا فراهم گردیده است .

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، اجرای طرح های مقاوم سازی بافت های مسکونی ، توسعه معابر روستایی ، اعطای تسهیلات برای بهسازی بافت های فرسوده ، اعطای اسناد مالکیت به متقاضیان برای تثبیت مالکیت واحد های مسکونی روستایی از جمله مواردی است که در روستای شمس آباد شهرستان داراب دنبال شده و توانسته است انگیزه های کار و تلا شو تامین معیشت و ایجاد درآمد را برای روستاییان به همراه داشته باشد .

مهندس محمد هادی میزان مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب با اشاره به آمادگی بنیاد مسکن برای حمایت از طرح های گردشگری روستایی در روستای شمس آباد شهرستان داراب اظهار داشت : بنیاد مسکن از همه ظرفیت های قانون یبرای توسعه گردشگری روستایی استفاده می کند .

مهندس میزان با بیان اینکه روستای شمس آباد با برخورداری از جاذبه های کم نظیر نگین توسعه گردشگری روستایی در شرق استان فارس است گفت: برخی از مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری دراین روستا جاذبه ملی و بین المللی دارد و بسیار کم نظیر است .

وی بر لزوم مساعدت و همراهی  همه دستگاهها برای رونق دادن به گردشگری روستایی تاکید کرد و گفت: گردشگری به عنوان یک عامل اقتصادی عمده و بسیار موثر در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته و موجبات توسعه اقتصادی در برخی مناطق روستایی را فراهم آورده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب اضافه کرد: گردشگری روستایی می تواند به عنوان فرآیندی در زمینه بهبود و رشد اقتصادی روستا محسوب شود. از آن جایی که به لحاظ محدودیت فعالیت ها در روستا، درآمدهای مشاغل روستایی کفاف زندگی روستاییان را نمی دهد، ایجاد انواع فعالیت های گردشگری در روستاها با توجه به ظرفیت های موجود آنها، باعث به وجود آمدن مشاغل مختلف و ایجاد اقتصاد تلفیقی در نواحی روستایی، افزایش درآمد و زمینه های کسب درآمد بیشتر در روستاها می شود.

مهندس میزان همچنین ، ساخت و راه اندازی مراکز بوم گردی  و رستوران های محلی و به طور کلی اماکن تفریحی و ورزشی را در رونق گردشگری روستایی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با ایجاد اشتغال از طرفی موجب افزایش درآمد و از سوی دیگر موجب کاهش بیکاری و فقر  در مناطق روستایی می شود.

وی با بیان اینکه  گردشگری  روستایی فعالیتی است که تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی قابل توجهی دارد  اضافه کرد: گردشگری روستایی یکی از زمینه های موثر در اقتصاد روستا است که می تواند فرصت ها و امکاناتی را به ویژه برای اشتغال و درآمد روستا فراهم سازد و نقش مهم و تاثیرگذاری در افزایش درآمد روستاییان داشته باشد.

لازم به ذکر است : تنگه رغز در نزدیکی روستای شمس آباد از جمله دیدنی های شهرستان داراب است ، شاید بی دلیل نباشد که از تنگه رغز به عنوان عروسی در میان سایر تنگه های ایران نام برده اند . وجود آبشارهای زیبا و حوضچه های کوچک و بزرگ آبی در مسیر این تنگه بسیار تماشایی است. به ویژه برای فصول گرم سال، دره نوردی و پیاده روی در مسیر این تنگه، تفریح بسیار دلچسبی است.

 مسیر عبور این تنگه برای افرادی که با اصول اولیه دره نوردی و یا طبیعت گردی آشنایی ندارند، مناسب نیست . همچنین رفتن به این تنگه برای کسانی که آشنایی با منطقه ندارد و بدون راهنما اقدام به این کار می کنند، ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. طول این تنگه ۴ کیلومتر است و در مسیر آن، حدوداً ۶۴ آبشار قرار دارند. تعداد حوضچه های طبیعی که در مسیر تنگه ایجاد شده اند، به بالای ۱۰۰ عدد می رسد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6120

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.