• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

قرمز به رنگ‌های نقشه کرونایی فارس اضافه شد

  • کد خبر : 61105
  • 19 فروردین 1402 - 19:34
قرمز به رنگ‌های نقشه کرونایی فارس اضافه شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشریح آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در فارس، از قرمز شدن وضعیت شهرستان نی‌ریز در شرق این استان خبر داد.

دکتر سید وحید حسینی شنبه ۱۹ فروردین به خبرنگاران گفت: براساس آخرین اعلام؛ هم اینک وضعیت شهرستان نی‌ریز به لحاظ شیوع کروناویروس قرمز و شهرستان اِوَز، نارنجی است.

او با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های اقلید، آباده، بیضا، پاسارگاد، بوانات، جهرم، خرامه، خرمبید، خفر، خُنج، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سرچهان، سروستان، قیروکارزین، فیروزآباد، فسا، کوهچنار، گراش، لارستان، لامرد و جویم، زرد است، گفت: وضعیت دیگر شهرستان‌های فارس آبی است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونا در استان، گویای اهمیت توجه بیش از پیش به موازین بهداشتی و رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم بوده و نیاز است در این زمینه هوشیارانه عمل کنیم.

حسینی به ویژه از افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، سالمندان و مادران باردار خواست تا در شرایط کنونی که نقشه کرونا در حال تغییر به سوی وضعیت نگران کننده تری نسبت به هفته های گذشته است، بیش از دیگران نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پایبند باشند.

او با بیان اینکه کاهش آمارهای کرونا در ماه‌های گذشته و ثبات نسبی این بیماری در فارس، کاهش حساسیت عمومی نسبت به این بیماری را در پی داشته است، تاکید کرد: با توجه به افزایش ترددها و تجمعات در هفته های گذشته و تغییر به وجود آمده در وضعیت رنگبندی کرونا در استان، نیاز است بار دیگر رعایت شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت دنبال کنیم.

ثبت یک مرگ و ۳۳ بستری در فارس

آخرین گزارش آماری از وضعیت شیوع کروناویروس در فارس حاکیست که از ابتدا تا صبح شنبه ۱۹ فروردین با انجام ۲ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۳ تست تشخیصی تعداد ۶۶۴ هزار و ۱۰۲ بیمار مثبت شناسایی شده‌ و خوشبختانه ۶۵۵ هزار و ۶۶۸ نفر از آنان کاملا بهبود یافته‌اند.

براساس این آمار، با بستری ۳۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تا صبح امروز ۲۳۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری بودند که از این تعداد، ۳۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این گزارش آماری همچنین حاکیست که متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۹۰ نفر رسیده است.

برابر این آمار تاکنون هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۳ دُز واکسن کرونا در شهرستان‌های تحت مدیریت علوم پزشکی شیراز تزریق شده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۳۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۷۰ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۷۷ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۸۵ دُز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61105

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.