• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
12
دومین طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در لارستان برگزار شد؛

دیدار مسئولین شهرستان با جانباز و آزاده سرافراز فضل الله بنایی لاری

  • کد خبر : 6099
  • 15 مرداد 1399 - 23:07
دیدار مسئولین شهرستان با جانباز و آزاده سرافراز فضل الله بنایی لاری
در قالب طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در لارستان، مسئولین شهرستان با جانباز و آزاده سرافراز فضل الله بنایی لاری دیدار و وگفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ دومین طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در جنوب فارس، با حضور احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در منزل جانباز و آزاده سرافراز حاج فضل الله بنایی برگزار شد.
در ابتدای این دیدار که بصورت وئیدئو کنفرانس و با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس انجام شد؛ احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، با تبریک ایام باشکوه و خجسته دهه امامت و ولایت گفت: افتخاری است برای ما تا خدمت یکی از پرافتخارترین یادگاران دفاع مقدس باشیم و به خود می بالیم که کسانی را در کنار خود داریم که ۸ سال از جان و مال خود گذشتند و دلاورانه و شجاعانه، جانفشانی ها کردند و مدت زمان زیادی در حدود ۱۰۰ ماه ( هشت سال و چهار ماه)، در اردوگاه های بعثی اسیر بودند و پس از اتمام جنگ نیز خدمات ارزنده و شایانی داشتند.
وی با تشکر از برگزار کنندگان برنامه وزین و ارزشمند «سه شنبه های تکریم» افزود: امروز همه وظیفه داریم که در جهت رفاه و آسایش و رفع مشکلات این بزرگوارن بکوشیم و در خدمت آنها باشیم تا به اهداف بزرگی که برای آن جانفشانی کردند به حول و قوه الهی دست یابیم.
سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان فارس در این جلسه با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: خدا را شاکریم که این فرصت پیش آمد که امروز بتوانیم در خدمت دو خانواده معظم ایثارگر باشیم که یک مورد صبح امروز به همت ستاد کانون های مساجد فارس در خدمت یکی از خانواده های معظم شهدا بودیم و الان هم به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در خدمت آزاده سرافرازمان در لارستان هستیم.
وی با اظهار خوشحالی از این فرصت پیش آمده افزود: این فرصت را مغتنم می شمارم و در خصوص این آزاده عزیز و سرافراز که ۱۰۰ ماه از عمر عزیز و جوانی خود را صرف پاسداری از میهن عزیز ایران اسلامی نموده اند، ابراز ارادت می کنیم و قدردان و سپاسگذار این عزیزان هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه قطعا وضعیتی که اسرای بزرگوار و عزیز ما داشتند، اصلا قابل تصور نیست گفت: خوشحالم که در حال حاضر دو نفر از آزادگان عزیز را در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس داریم که یکی از خطه لارستان بزرگ بوده و چیزی حدود ۷ الی ۸ سال در اسارت بوده اند.
وی افزود: دست این عزیزان را می فشاریم و می بوسیم و امیدواریم که ما هم بتوانیم درصدی از راه این عزیزان را در مسئولیتی که الان برعهده داریم، به درستی ادامه دهیم و بتوانیم با خدمت به مردم عزیز و صدیق ایران، انجام وظیفه کنیم.
صابر سهرابی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم از عزیزانی که عمر و جوانی خود را صرف پاسداری از میهن کردند، درس بیاموزیم و آن را به کار گیریم، گفت: بنده هم از آزادگان سرافرازی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم، استفاده می کنم و همیشه سعی میکنیم خاطرات این عزیزان را یادآوری و آویزه گوش ما باشد تا بتوانیم گام صحیح را در راه اهداف مقدس جمهوری اسلامی و در لوای پرچم مقدس ایران عزیز و در زعامت رهبر معظم انقلاب برداریم. رجبعلی راهی مدیر کل بنیاد شهید استان فارس نیز که از دیگر میهمانان حاظر در برنامه بود گفت: آزادگان سند زنده افتخار ملت ایران هستند.
مدیر کل بنیاد شهید فارس گفت: ما در استان فارس قریب به ۲۲۰۰ آزاده داریم که اگر در جامعه، مقایسه و بررسی کنیم خواهیم دید که آزادگان ما به واسطه آن دانشگاهی که حضور داشتند و در همان اردوگاه های رژیم بعثی، بعدها در ابعاد مختلف، چه در بحث خدمت و چه در تاثیرگذاری در محیط اجتماعی و چه در تعلیم و تربیت فرزندانشان که در سطح استان و کشور، موفق و نمونه و الگو بوده اند.
رجبعلی راهی با برشمردن افتخارات کشور و بیان سختی های جانبازان و آزادگان ابراز داشت: ما باید بدانیم که اگر الان افتخاری نصیب کشور شده است از کجا است و چه کسانی تلاش کردند و خون دل خوردند و چه کسانی خون دادند تا اینکه امروزه، کشورمان بتواند با اقتدار و سرافرازی در جهان قدم بردارد.
در پایان این دیدار، فضل الله بنایی  نیز با تبریک ایام عید غدیر و سالگرد ورود آزادگان به میهن درباره نحوه اسارت خود گفت: بنده در سال ۶۱ و در عملیات بیت المقدس در منطقهشلمچه، در حالی که از دو ناحیه ترکش خورده و مجروح شده بودم، به اسارت نیروهای بعثی در آمدم که بعد از اسارت، ابتدا چند روزی در بیمارستان بصره بودیم و سپس ما را به وزارت دفاع بغداد و از آنجا نیز به اردوگاه اسرا بردند.
جانباز و آزاده سرافراز لارستانی در ادامه به با بیان خاطرات شیرین و تلخ دوران اسارت پرداخت.
همچنین در پایان این برنامه از پوستر «رویداد بین المللی روح مقاومت» نیز رونمایی شد.
گفتنی است، طرح ملی «سه شنبه های تکریم»  هر هفته، سه شنبه ها در منزل یکی از شهدا به صورت هماهنگ در سطح کشور به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6099

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.