• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس؛

نوروز امسال فارس افزایش ۶ درصدی تردد را تجربه کرد

  • کد خبر : 60734
  • 14 فروردین 1402 - 19:19
نوروز امسال فارس افزایش ۶ درصدی تردد را تجربه کرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ایام نوروز با توجه به کاهش نسبی مشکلات ناشی از کرونا و آب و هوای مناسب، شاهد افزایش ۶ درصدی تردد نسبت به سال قبل بودیم.

علیرضا راستیار بیان کرد: به لحاظ شاخص تردد بین استانی، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال، به طور متوسط روزانه تردد ۱۸۵ هزار وسیله نقلیه، در ورودی‌های فارس ثبت شده است.

راستیار با بیان اینکه تردد بین استانی در روز ۱۳ فروردین ۱۶۰ هزار و ۲۰۴ وسیله نقلیه بود، خاطرنشان کرد که این عدد نسبت به سیزدهم فروردین سال گذشته افزایش ۷ درصدی داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: محورهای مواصلاتی مرودشت به شیراز، سپیدان به شیراز و کازرون به شیراز، کمربندی پل فسا-شیراز و کوار به شیراز، به ترتیب بیشترین میزان تردد را در روز سیزدهم فروردین داشتند.

راستیار گفت: براساس اطلاعات ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان، از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۳ فروردین، تقریبا یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۲۵ پلاک یکتا خودرو با ترکیب مبدا استانی و ۱۱ میلیون و ۱۲ هزار و ۴۵۶ رویت پلاک، در محورهای برون شهری فارس مشاهده شده است.

او خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی بیش از ۵۶ درصد از خودروهایی که وارد فارس شده بود، کمتر از یک روز و ۷ درصد خودروهای ورودی، بین ۵ تا هفت روز ماندگاری در استان داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه ۵۲ هزار و ۳۴۹ مورد تخلف در سامانه‌های مرتبط در این بازه زمانی ثبت شد، گفت: ۲۷ هزار و ۲۸۱ مورد تخلفات سرعت لحظه‌ای و ۲۵ هزار و ۶۸ تخلف متوسط سرعت، برای اعمال قانون برای پلیس ارسال شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=60734

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.