• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز؛

تمهیدات حمل‌ونقل میزبانی نوروز تشریح شد/ افزایش ۶ برابری ظرفیت پارکینگ‌ها در شیراز

  • کد خبر : 59893
  • 27 اسفند 1401 - 17:38
تمهیدات حمل‌ونقل میزبانی نوروز تشریح شد/ افزایش ۶ برابری ظرفیت پارکینگ‌ها در شیراز
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از تمهیدات ویژه میزبانی نوروز و افزایش ظرفیت پارکینگ‌های نوروزی به ۳۰۷۶ واحد در کلان‌شهر شیراز خبر داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه بیشترین اماکن گردشگری و توریستی شهر شیراز در هسته مرکزی شهر واقع شده است، اظهار کرد: با توجه به حجم سفرهای نوروزی، هر ساله در مرکز شهر با مشکل کمبود پارکینگ مواجه هستیم.

او افزود: با توجه به وجود ادارات، مراکز خرید و آثار تاریخی جاذب سفر که باعث تراکم ترافیکی بالا در معابر به ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز می‌شود، افزایش تعداد و ظرفیت پارکینگ‌ها می‌تواند به کاهش مشکلات ترافیکی کمک کند.

شه‌دوست شیرازی تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ‌های عمومی و دائمی که ۲۱ مورد آن تحت نظارت شهرداری شیراز و ۱۰۳ مورد به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند در حال حاضر حدود ۲۸هزار و ۹۶۱دستگاه است که با توجه به ایام پایانی سال جهت رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی با پیش بینی پارکینگ‌های موقت که تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری فعالیت خواهند کرد بیش از ۳۰۷۶ دستگاه به ظرفیت پارکینگ‌های کلانشهر شیراز اضافه می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر افزایش شش برابری ظرفیت پارکینگ ها نسبت به نوروز ۱۴۰۱ ادامه داد: در نوروز گذشته ظرفیت پارکینگ‌های موقت به ۵۰۰ واحد می‌رسید که با تمهیدات ویژه در نظر گرفته شده، مذاکره با آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها جهت استفاده از فضای پارکینگ و حیاط این اماکن و همچنین ایجاد پارکینگ‌های موقت در زمین‌های تحت تملک شهرداری ظرفیت پارکینگ ها به ۳۰۷۶ واحد افزایش یافت.

شه‌دوست شیرازی همچنین خط کشی و تجدید خط کشی معابر شهری، نصب تجهیزات ترافیکی، ساماندهی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر، آماده‌سازی پایانه‌های برون شهری و درون شهری، راه‌اندازی اتوبوس های گردشگری را از دیگر اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز برای استقبال از سال جدید و مهمانان نوروزی اعلام کرد.

او با اشاره به فعالیت مستمر مرکز کنترل مدیریت ترافیک تصریح کرد: این مجموعه نیز با آغاز به کار سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات، آغاز به کار طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها، انتشار پیام های ترافیکی در تلویزیون‌های شهری، هوشمند سازی و مکانیزه کردن پارکینگ های طبقاتی، فعالیت مستمرسامانه های ثبت تخلفات خودرویی، در ایام نوروز به عنوان چشم شهر به خدمت رسانی خواهد پرداخت.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59893

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.