• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
1
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز؛

مخالف گرامیداشت سنت‌ها نیستیم/شیراز مهیای نوروز است

  • کد خبر : 59563
  • 20 اسفند 1401 - 20:49
مخالف گرامیداشت سنت‌ها نیستیم/شیراز مهیای نوروز است
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه مخالف برگزاری آئین‌های سنتی نیستیم، تاکید کرد که برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری برای برپایی این آئین به شکلی ایمن و بدون حادثه است.

غلامرضا غلامی با اشاره به آمادگی سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز برای جلوگیری از حوادث احتمالی در مراسم چهارشنبه‌سوری، گفت: این یک مراسم سنتی و مبتنی بر شادی بوده و از دیرباز هم در کشور برگزار می‌شده است.

او با بیان اینکه تلاش شهرداری شیراز معطوف به برگزاری مطلوب و بدون آسیب و حادثه این آئین قدیمی است، گفت: معتقدیم به این مراسم باید براساس اعتقادات مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی نگاه کرد؛ فرهنگی که در آن آسیب رساندن به دیگران و از بین بردن زندگی وجود نداشته و هر چه برای این موارد هزینه شود از جیب مردم است.

غلامی همچنین گفت: علاوه بر آتش نشانی، سازمان مدیریت پسماند نیز در حال جمع اوری مواد اشتعالزا و  پاکسازی محیط و سازمان سیما و منظر شهری هم در حال هرس سرشاخه درختان است.

او خاطرنشان کرد: اگر دنبال مدینه فاضله هستیم باید این را دنبال کنیم و این تنها با بخش اجرایی شهرداری به تنها امکان پذیر نیست و نیازمند حضور مردم و همراهی آنها در چارچوب قانون هستیم.

غلامی با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفرهای  نوروزی شهرداری از روز جمعه ۲۶ اسفندماه در شیراز افتتاح می‌شود، گفت: برای نوروز، با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان کار زیباسازی ورودی‌های شیراز انجام شده است.

معاون شهرداری شیراز گفت: برای ایام نوروز، ۱۲ پارک و ۳ کمپ در شیراز برای اسکان مسافران آماده و تمهیدات لازم در این ارتباط اندیشیده شده است تا هموطنان در سفر به شیراز اوقات خوشی را سپری کنند.

غلامی با اشاره به اینکه نوروز سال گذشته نیروهای بسیج و آتش‌نشانان داوطلب جان ۴۳ مسافر نوروزی را که دچار گازگرفتگی شده بودند، نجاد دادند، گفت: امسال با توجه به همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان، انجام مراسم افطار را در مناطق یازده‌گانه شهرداری دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59563

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.