• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
امام جمعه شیراز؛

شهرها برای رمضان مهیا شود

  • کد خبر : 59508
  • 19 اسفند 1401 - 18:19
شهرها برای رمضان مهیا شود
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان و همزمانی بهارطبیعت و بهار قرآن، لزوم آماده‌سازی شهرها برای استقبال از این ایام را متذکر شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه او نماز جمعه ۱۹ اسفند، با قرائت آیه ۲۶۸ سوره بقره و یادآوری اینکه براساس این آیه شریفه، دشمن ۲ ابزار فقر و فحشا را برای پیشبرد اهدافش به کار می‌گیرد، پیرامون آن توضیحاتی داد.

او گفت: ما را از فقر می‌ترسانند؛ بیش از ۴۰ سال است که ما تجربه تحریم ‌را داریم؛ این سلاح شیطان است اما اخیرا علاماتی انسان می‌بیند که نشانه ضعف دشمن و دلیل اثرگذاری استقامت مردم ایران است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمن از اعمال تحریم‌هایی که به گفته ترامپ، فلج کننده بود، به تحریم زندان قرچک و ستاد امر به معروف و بعضی افراد رسیده است، این موضوع را نشانه ضعف و بی عقلی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد که افول نظام استکبار به چشم می آید ولو اینکه خودشان باورشان نیست.

او با بیان اینکه خداوند وعده داده که مردم مومن و کسانیکه پای دیانت و اعتقاد به اسلام و ولایت علی و اولاد علی ایستاده‌اند را دوست دارد و یاری می‌دهد، گفت: ضربه‌های ملت ایران کارآمد بوده و گلوی استکبار را فشرده است؛ این زمینه‌ را برای ظهور آقایی که همه عالم را زیر پرچم خود می‌برد آماده می‌کند و این کار بزرگ به دست مردم سربلند ایران انجام می‌شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: خودتان را به خدا واگذار و توکل خود را حفظ کنید و پای کار بایستید که در این صحنه نبرد دشمن است که دارد کم می آورد، پس می ترساند شما را از فقر، اما شما با توکل و ایستادگی خودتان این حیله را در یک قسمت قابل توجه خنثی کرده‌اید و انشاالله خدا به شما در ادامه راه توفیق دهد.

او دومین ابزار شیطان را ترویج فحشا در جامعه دانست و گفت: این خبیث ها که خیال می‌کنند هر کس در فضای مجازی صدای آنها را شنید طرفدار آنهاست، نخیر جوان ما غیرت دارد و زمانی که می شنود چندشش می شود و مقابله می کند اما آن بدبخت‌ها خیال می‌کنند طرفدار آنها هستند. این اشتباهاتی است که آنها در محاسبات خود نسبت به فضای مجازی دارند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه شیاطین جن و انس که شیطان بزرگ آمریکا است تلاش می‌کنند در جامعه فحشا رواج پیدا کند، گفت: یکی از مقدماتی که در جامعه ما متاسفانه راه انداخته‌اند مسئله بی حجابی است. نه اینکه کسانی که اینگونه هستند اهل فساد و فحشاء باشند، اما زمینه ایجاد می کند. شیطان اول بی حجابی را می آورد بعد در پوست جوان می آید که فساد کند و ما باید جلوی اینها را بگیریم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و خدا همه را دعوت کرده که در ماه رمضان مهمان او باشند، فضای شهر را برای ماه رمضان آماده کنیم. خدایی نکرده اگر این بی‌ادبی‌ها در ماه رمضان بخواهد ادامه پیدا کند دیگرفضای شهر مناسب نخواهد بود.

او با بیان اینکه امنیت کشور را مدیون حزب‌اللهی‌ها هستیم و برخی خیال می کنند در خیابان که راه می روند بدهکار کسی نیستند، گفت: اگر حزب اللهی‌ها نبودند ۱۰ قدم هم نمی توانستیم در این کشور راه برویم. عده ای کاری نکنند که به این نعمت (امنیت) پشت پا بزنند که بعد مشکل پیش می آید.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه تذکر لسانی بر همه واجب است و باید با قاطعیت و محکم از جایگاه خلیفه خدا بایستید و تذکر دهید، چراکه رهبر معظم انقلاب هم تذکر لسانی را اثربخش دانستند، گفت: به حمدالله دیدیم که جمعی از جوانان در این ایام شروع کردند و کار آنها اثر داشته است؛ همه مومنین باید تذکر دهند و نیروی انتظامی و امنیتی هم باید حمایتی جدی از آمرین به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس، تولید و توزیع لباس‌های نامتعارف را یکی از مسائل زمینه‌ساز فساد و فحشا برشمرد و از مسئولان درخواست کرد که به شکل مقتضی در این خصوص اقدامات لازم را مد نظر قرار داده و اجرایی کنند.

او با اشاره به اطمینانی که به اصناف وجود دارد، لزوم توجه به شاغلان صنوف در توزیع نکردن لباس‌های نامتعارف را منجر به توقف تولید چنین مواردی دانست و گفت: در مورد لباس‌های خانه و محیط خصوصی بحثی نیست، اما برای لباس بیرون اصناف برای رضای خدا و برای جهات معنوی همت کنند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در سطح ملی هم نظارتی باشد، وزارت محترم کشور اگر بحث عفاف و حجاب را دنبال می کند، نمی تواند بی اعتنا به این قضیه باشد و باید جلوی تولید این مدل لباس‌ها گرفته شود. تولیدکنندگان در یک حاشیه امن هر کاری می خواهند انجام می دهند و باید جلوی این گرفته شود. لباس‌هایی تولید شود که متناسب با چارچوب عفاف باشد و توزیع کنندگان و فروشندگان هم طبق این چارچوب عمل کنند نه اینکه وقتی تولید نامناسب شد و توزیع آن در سطح کشور اتفاق افتاد به دنبال برخورد باشیم.

او همچنین در خصوص ایجاد بُنه‌هایی در گوشه‌هایی از شهر که علنا فسق انجام می‌دهند، تذکر داد و گفت: خدا نکند که این واقعیت داشته باشد، خواهش من از نیروی انتظامی و دادستانی آنست که بررسی کنند که بُنه فسق در شهر نباشد، تذکر دهید و اگر نشد، برخورد قانونی کنید.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز، با اشاره به مناسبت‌های تقویمی پیش رو، بر لزوم پاسداشت یاد شهدا و معرفی و احیای مسیر و اهداف و آرمان‌های شهدا را متذکر شد و تاکید کرد که گرامیداشت شهدا، مربوط به یک روز و سالروز تاسیس بنیاد شهید نیست بلکه باید همه سال به یاد شهیدان و ادامه دهنده راهشان باشیم.

امام جمعه شیراز با قدردانی از اقدامات انجام شده در برپایی جشن‌های میلاد حضرت مهدی فاطمه(عج)، لزوم برنامه ریزی برای بهتر شدن این اقدامات در سال آینده تاکید و اضافه کرد: با همت و همکاری بنیاد مهدویت در مسجد پر برکت قدس یک جلسه استغاثه در پایان این جشن‌ها داشته باشیم. سه شنبه آینده مومنین برای عرض حال به پیشگاه امام زمان(عج) نیت کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با اشاره به درپیش بودن دهه تکریم مساجد، لزوم تمیز کردن مساجد را متذکر و یادآور شد که شیراز حدود ۵۰۰ مسجد و امامزاده دارد که به برکت ماه مبارک رمضان باید آباد شود.

آیت‌الله دژکام در خصوص مسئله مسمومیت دانش‌آموزان با بیان اینکه دشمن به هرشکل به دنبال تهمت و افترازدن به جامعه اسلامی ایران است، گفت: دشمنان می‌دانند بانوان ایرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چقدر رشد کرده اند، اما غیض و کینه‌شان نمی گذارد و به هر شکلی بحث می‌کنند که اینها مخالف رشد بانوان هستند. این مباحث را ما در دیگر کشورها مثل افغانستان می دیدیم اما چرا به ما سرایتش می دهند؟ چون از همه جا خورده‌اند و خیال می‌کنند با این تهمت هایی که به جمهوری اسلامی می زنند می توانند جان بگیرند.

امام جمعه شیراز با قدردانی از دستگیری یک تیم از عوامل این موضوع در فارس، لزوم اجرای دستورات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه برای انجام برخورد قاطع با عاملان این اتفاق را متذکر شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59508

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.