• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

ویزای کار کانادا راهکاری برای رفع کمبود نیروی کار این کشور

  • کد خبر : 59260
  • 18 اسفند 1401 - 7:29
ویزای کار کانادا راهکاری برای رفع کمبود نیروی کار این کشور
کشور کانادا یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهایی است که از مهاجرت افراد استقبال کرده و با استفاده از برنامه‌های مختلف افراد واجد شرایط را پذیرش کرده است.

مسئولان کشور کانادا برای اینکه کمبود نیروی کار خود را جبران کنند، روش‌های مختلفی در مقابل افراد قرار داده‌اند تا با استفاده از آنها ویزای کار کانادا را اخذ کنند. البته بهتر است بدانید که انجام این کار چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد. برای غلبه بر این چالش‌ها و اخذ ویزا در کمترین زمان ممکن، باید با آگاهی و اطلاعات کاملی مهاجرت به کشور کانادا را انجام دهید.

در این مطلب به طور کامل این موضوع را بررسی خواهیم کرد که کشور کانادا چگونه از طریق مهاجرت افراد، کمبود نیروی کار خود را رفع می‌کند.

استراتژی کانادا برای رفع کمبود نیروی کار

کشور کانادا در اکثر زمینه‌های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته است، اما همواره با مشکلی به اسم کمبود نیروی کار مواجه است. مسئولان این کشور برای حل این مشکل، تصمیم گرفتند که با ارائه برنامه‌های مختلف و ایجاد شرایط بسیار عالی، مهاجران زیادی را برای کار به‌طرف کشور خود جذب کنند.

کیفیت زندگی بالا، بازار کار مناسب، کیفیت خدمات درمانی بالا، سیستم آموزشی عالی، تنوع بالای ویزاهای کاری و… از جمله دلایلی است که مهاجرت به کانادا و کارکردن در این کشور را برای افراد جذاب کرده است. در ادامه انواع روش‌های اخذ ویزای کار را معرفی خواهیم کرد.

انواع روش‌های مهاجرت کاری به کانادا

همان‌طور که گفتیم، اداره مهاجرت کانادا برای اینکه بهترین و متخصص‌ترین نیروهای کار را جذب کند، همواره برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است. از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین روش‌های مهاجرتی به کشور کانادا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اخذ ویزای جاب آفر کانادا

یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور پیشرفته و توسعه‌یافته کانادا، جاب آفر (Job offer) است. استفاده از این روش زمانی امکان‌پذیر است که از طرف یک کارفرمای کانادایی برای کار در کانادا پیشنهاد کاری دریافت کنید. برای مهاجرت به کانادا از طریق دریافت جاب آفر، کارفرمای کانادایی علاوه بر ارسال درخواست یا دادن جاب آفر به شما، باید به اداره مهاجرت کانادا ثابت کند که این جایگاه شغلی در کانادا پیدا نمی‌شود.

دریافت ویزای جاب افر شرایط و مراحل خاص خود را دارد. برای اینکه بهترین پیشنهاد را دریافت کنید و در این راه به‌راحتی تمام مراحل را بگذرانید، باید از یک مشاور یا وکیل حرفه‌ای کمک بگیرید.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

کشور کانادا از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بسیار معتبری برخوردار است. به همین دلیل سالانه دانشجویان بسیار زیادی در رشته‌های مختلف برای مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل در این کشور اقدام می‌کنند. اما بهتر است بدانید که مهاجرت به کانادا و گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های این کشور مزایای دیگری را هم به همراه دارد.

یکی از بهترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، امکان کار پس از تحصیل است. این مجوز که با نام  PGWP شناخته می‌شود، به دانشجویان امکان اقامت کوتاه‌مدت و انجام فعالیت در کانادا را خواهد داد. این افراد پس از سه سال، می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا با ICT

یکی دیگر از روش‌های محبوب و پرطرف‌دار که مسئولان کشور کانادا با استفاده از آن کمبود نیروی کار را برطرف می‌کنند، مهاجرت به کانادا با استفاده از برنامه ICT است. شرکت‌های بین‌المللی که در کانادا فعالیت می‌کنند، به کمک برنامه ICT می‌توانند نیروهای کار واجد شرایط را به طور موقت برای بهبود اثربخشی مدیریت و افزایش رقابت در بازارهای خارج از کشور جذب کنند.

مدیران شرکت‌های بین‌المللی در کانادا، با برنامه ICT می‌توانند نیروهای کار خارجی را که قبلاً در شرکت استخدام کرده‌اند، برای جبران جایگاه شغلی یا انتقال دانش تخصصی به نیروهای کار کانادایی دوباره به استخدام در بیاورند. برای مثال، یک شرکت کانادایی می‌تواند به یک فرد ایرانی تعلق داشته باشد و نیروی کار موردنیاز خود را از داخل ایران استخدام کند.

مهاجرت به کانادا با اسکیل ورکر

اسکیل ورکر یکی دیگر از برنامه‌های محبوب کشور کانادا است که برای جبران کمبود نیروی متخصص و ماهر که در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار داده تا با استفاده از آن مهاجرت به کانادا را استارت بزنند. این برنامه مهاجرتی فدرال، به نیروهای بسیار اختصاص‌داده‌شده است و بر اساس ملاک‌های مختلفی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار، تمکن مالی، مدرک زبان و… متقاضیان را ارزیابی می‌کند.

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای اسکیل ورکر را دارند، باید از طریق برنامه اکسپرس اینتری کانادا اقدام کنند. همچنین لازم به ذکر است که برنامه مهاجرتی اسکیل ترید هم از جمله روش‌های اکسپرس اینتری به‌حساب می‌آید که مهاجرت به کانادا را برای متقاضیان واجد شرایط بسیار آسان می‌کند.

شرایط موردنیاز برای اخذ ویزای کاری کانادا

هرکدام از روش‌های اخذ ویزای کار کانادا، شرایط خاص خود را دارند که بعد از انتخاب روش موردنظر برای مهاجرت، باید این شرایط را مورد بررسی قرار دهید. اما دراین‌بین یک‌سری شرایط عمومی وجود دارند که در میان تمام روش‌ها مشترک هستند. این شرایط عبارت‌اند از:

  • دانش زبان انگلیسی
  • تمکن مالی
  • شرایط سنی موردنیاز
  • گواهی تأیید سلامت پزشکی
  • عدم سو پیشینه
  • تکمیل تمام مدارک موردنیاز

بهترین راه برای اخذ ویزای مهاجرتی کانادا

تعداد بالای روش‌های مهاجرتی و شرایط خاص هرکدام از آنها، متقاضیان را با چالش‌ها و مشکلات مختلفی مواجه کرده است. بهترین و سریع‌ترین راه برای غلبه بر این چالش‌ها، استفاده از دانش مشاوران و وکلای مهاجرتی است.

مؤسسه پارسی کانادا یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین موسسه‌های مهاجرتی است که متقاضیان مهاجرت به کانادا را در انتخاب روش مناسب و اخذ ویزای موردنظر یاری می‌کند. پس برای اینکه بدون هیچ مشکلی در کانادا کار پیدا کنید و ویزای موردنظر خود را در کمترین زمان ممکن به دست بیاورید، به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.

کشور کانادا یک از کشورهای بسیار پیشرفته است که با کمبود نیروی کار مواجه است. مسئولان این کشور برای اینکه این کمبود را جبران کنند، شرایط را برای پذیرش مهاجران فراهم کرده‌اند. در این مطلب مهاجرت به کانادا و جبران کمبود نیروی کار توسط این کشور را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با برنامه‌های متنوع ویزای کار کاناداآشنا شوید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59260

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.