• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز:

حوزه طراحی و معماری باید نقش‌آفرینی خوبی در شهر داشته باشد

  • کد خبر : 58825
  • 11 اسفند 1401 - 9:24
حوزه طراحی و معماری باید نقش‌آفرینی خوبی در شهر داشته باشد
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حوزه طراحی و معماری باید نقش‌آفرینی خوبی به‌عنوان یک حوزه مادر در شهر داشته باشد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، علی‌اکبر سلطانی در دومین کنفرانس بین‌المللی معماری و شهرسازی با عنوان «طراحی پایدار و فراگیر برای همگان»  با بیان اینکه یکی از مسائل گریبان‌گیر تمام کلان‌شهرهای جهان، موضوع ترافیک شهری است، اظهار کرد: در این راستا اقداماتی که در حوزه معماری و شهرسازی انجام می‌شود، رویکرد مثبت و خاصی را به مجموعه شهری تحویل می‌دهد.

او با بیان اینکه امروز با مسائل مختلفی در حوزه معماری و طراحی شهری شیراز مواجه هستیم، گفت: فاصله بین دانشگاه و مجموعه اجرایی شهر شیراز، فاصله معناداری است که نتیجه این فاصله معنادار این می سود که رویکردها در شهر دچار تزلزل شود.

رئیس کمیسیون حمل‌وناقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه تمام این رویکردهایی که در بازه‌های زمانی مختلف با آن روبرو می‌شویم ریشه در حوزه معماری و شهرسازی دارد، افزود: در برخی مواقع در حوزه معماری و طراحی‌های ابتدایی به مسائلی توجه نمی‌کنیم و بعد با آسیب‌هایی روبرو می‌شویم و تصمیماتی دیگری گرفته می‌شود که شاید این تصمیم ده‌ها سال کار اجرایی را زیر سؤال ببرد.

سلطانی گفت: امروزه شاهد تخریب پل‌ها و تقاطع‌هایی در بسیاری از شهرهای دنیا هستیم و در خیلی از شهرها نیز شاهد احداث پل‌ها و تقاطع‌هایی هستیم، اینکه کدام تصمیم درست است و بر اساس کدام تصمیم باید حرکت کرد، به مبانی نظری طراحی ابتدایی مباحث شهری بازمی‌گردد و به اینکه نظریه شهرسازی را از کدام مسئله یا مبانی اندیشه‌ای نشأت می‌گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: زمانی که به مبانی توجه نمی‌شود در بازه‌های مختلف با اختلاف روبرو می‌گردیم و در بازه‌های مختلف شاهد فاصله بین اجرا و هزینه‌های شهری هستیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در این همایش چندین هدف را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: آنچه امروز برای ما اهمیت و ظرفیت آن در مجموعه شورا و شهرداری وجود دارد، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها است، زیرا قرار است در آینده، شهر توسط همین دانشجویان مدیریت شود، بنابراین باید فاصله بین دانشگاه و مجموعه تصمیم‌گیر شورا کاهش یابد تا قطعاً با تصمیم‌گیری بهتری بتوانیم شهر را اداره کنیم‌.

سلطانی با بیان اینکه این همایش می‌تواند شروعی برای ارتباط بین دانشگاه و مجموعه مدیریت شهری باشد، گفت: این ارتباط موجب می‌شود تا طراحی‌های پایدار شهر در آینده مجدد دچار تغییر و چالش‌های متعدد مدیریتی و موجب تغییر و چالش‌های متعدد اجرا و طراحی نشود و شهر در مسیری مناسب به‌ویژه در حوزه شهرسازی حرکت کند.

او افزود: حوزه طراحی و معماری باید نقش‌آفرینی خوبی به‌عنوان یک حوزه مادر در شهر داشته باشد..

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مجموعه شورا این آمادگی را دارد که از ظرفیت دانشجویان و دانشگاه بهره‌مند شود تا دانشجویان نیز مباحث شهری را به‌صورت عملی تجربه کنند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58825

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.