• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
استاندار فارس؛

فارس جایگاه اول در تامین زمین طرح جهش مسکن را دارد

  • کد خبر : 58667
  • 09 اسفند 1401 - 17:38
فارس جایگاه اول در تامین زمین طرح جهش مسکن را دارد
استاندار فارس اعلام کرد که به واسطه همت و تلاش دستگاه‌های ذیربط، این استان رتبه اول تامین زمین در طرح جهش مسکن را کسب کرده است.

دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای مسکن فارس با اشاره به نشست اخیر استانداران با وزیر مسکن و شهرسازی، گفت: یک مصوبه جدید به نام “سیاست‌های تشویقی کالبدی” برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده تدوین شده که امتیازات خوبی برای بازسازی این بافت ها محسوب می‌شود. دراین طرح تسهیلات ویژه‌ای ارائه و بسیاری از موانع حذف شده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از استانداری فارس، ایمانیه اضافه کرد: بسیاری از شهرهای استان فارس دارای بافت‌های فرسوده است، لذا مسئولین با انگیزه‌ و تلاش بیشتر به بازآفرینی این بافت‌ها توجه کنند.

وی در خصوص جهش مسکن نیز گفت: به واسطه همت و تلاش خوب مسئولین دستگاه‌های مربوطه، استان فارس توانست در تامین زمین، رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد و این از افتخارات این استان محسوب می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: ۸ بانک از جمله بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و کشاورزی تفاهم کشوری منعقد کرده‌اند و هر کدام از آن‌ها موظف به همکاری کامل با طرح جهش ملی مسکن شده‌اند.

ایمانیه با اشاره به اینکه در خصوص ساخت و ساز مسکن، بانک‌ها و انبوه‌سازان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: خوشبختانه بانک‌ها نیز با تدبیر بانک مرکزی اعلام کرده‌اند که به جای سرمایه گذاری در مواردی که اولویت اول کشور نیست، سرمایه‌های خود را به ساخت مسکن اختصاص خواهند داد.

استاندار فارس یکی از نکات مهم را توجه ویژه به روستاها و بازگشت خانواده‌های روستایی که به حاشیه شهرها پناه آورده‌اند، دانست و گفت: در استان فارس ۲۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد، تامین مسکن در روستاها می‌تواند قدم بزرگی در مهاجرت معکوس و ماندگاری ساکنان در روستاها باشد.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با شهرستان‌های زیر مجموعه  اداره راه و شهرسازی جنوب بود؛ بر این نکته تاکید شد که فرماندارن موظف هستند تا آخر امسال ۲۵ درصد از مسکن سهم شهر خود را شروع کرده باشند و تا پایان خرداد ۱۴۰۲ نیز ۲۵درصد دیگر را شروع کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58667

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.